۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۴۲
کد خبر: 82332247
T T
۰ نفر
طرح تاب آوري اجتماعي زنان همزمان با 13 استان كشور در كردستان اجرا شد

سنندج- ايرنا- مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان گفت: طرح تاب آوري زنان همزمان با 13 استان كشور در شهرستان هاي مختلف اين استان نيز اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ليلا آژير روز يكشنبه دركارگروه بانوان و خانواده استان در سنندج اظهار كرد: طرح تاب آوري زنان نه تنها موجب افزايش قدرت تحمل و سازگاري فرد در برخورد با مشكلات مي شود بلكه مهمتر از آن منجر به حفظ سلامت رواني و ارتقا آن نيز خواهد شد.
وي افزود: از آنجايي كه بانوان از جمله قشر آسيب پذير جامعه محسوب مي شوند، توانمند سازي آنان از طريق مداخلات آموزشي و مشاوره اي مي تواند راهكار مناسبي در راستاي ارتقاي تاب آوري باشد.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري كردستان گفت: رشد طلاق و مشكلاتي كه به تبع آن ايجاد مي شود از ديگر دلايل ضرورت توسعه و تقويت تاب آوري زنان است.
وي افزود: در اين راستا موافقت نامه برنامه ارتقاي توانمندي زنان و تحكيم خانواده ميان معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و استانداري كردستان منعقد شد.
آژير اظهار كرد: بر اين اساس طرح توان افزايي و ارتقاي تاب آوري اجتماعي زنان همزمان با 13 استان كشور در 10 شهرستان استان و در 2فاز به اجرا درآمد.
وي مخاطبان اصلي اين طرح را زنان سرپرست خانوار عنوان كرد و گفت: اين بانوان از طريق سازمان هاي حمايتي همانند كميته امداد، بهزيستي و همچنين NGO ها به ما معرفي شده و در اين دوره ها شركت كرده اند.
مديركل امور بانوان و خانواه استانداري كردستان با بيان اينكه اين طرح يكي از طرح هاي موفق بوده و با استقبال بسيار خوبي روبرو شد افزود: اين طرح قرار است سال 96 در كل كشور اجرا شود.
وي همچنين به تشكيل ستاد توانمند سازي زنان سرپرست خانوار در استان اشاره كرد و گفت: اين ستاد در راستاي حمايت از بانوان سرپرست خانوار و تلاش براي رفع مشكلات آنان تشكيل مي شود.
آژير نبود بانك اطلاعاتي زنان سرپرست خانوار را خلايي جدي در استان ذكر كرد و افزود: بايد در اين راستا نيز تلاش كرده و بانك اطلاعاتي بانوان سرپرست خانوار را راه اندازي كنيم.
هم اكنون بيش از 53 هزار خانوار كردستاني تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) بوده و از خدمات اين نهاد بهره مند هستند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشاردهنده: عبدالله رحماني