۷ دی ۱۳۹۵، ۰:۴۱
کد خبر: 82362617
T T
۰ نفر
سرباز فداكار مريواني با استقبال با شكوه مردم به زادگاهش بازگشت

سنندج- ايرنا-'محمد باختري' سربازي كه در پادگان عجب شير، پس از نجات سگ گرفتار در سيم خاردار بر اثر انفجار مين پاي خود را از دست داده بود، شامگاه دوشنبه با استقبال گرم مردم به زادگاهش مريوان بازگشت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين سربازي مريواني 29 آذر ماه با مشاهده سگي گرفتار در سيم خاردار به كمك حيوان شتافت، اما بعد از نجات سگ، بر اثر انفجار مين پاي راست خود را از دست داد.
اين سرباز فداكار به علت شدت جراحات وارده، در بخش سي سي يو بيمارستان شهداي تبريز بستري و مورد مداوا قرار گرفته بود، شامگاه دوشنبه به زادگاهش مريوان بازگشت.
اقشار مختلف مردم مريوان با شنيدن خبر بازگشت اين سرباز چندين ساعت در صف هاي طولاني منتظر بازگشت وي بودند و با خود دسته هاي گل، بنرها و پارچه نوشته هايي به همراه داشتند.
روي دست نوشته ها و پارچه نوشته هاي مردم مريوان در اين آيين استقبال با زبان هاي كُردي و فارسي نوشته شده بود: 'سفير مهرباني خوش آمدي'، 'قهرمان تو مهرباني را تفسيري ديگر كردي' و ' پاي قطع شده تو، ميله پرچم دوستداران محيط زيست براي هميشه خواهد بود'....
رئيس سازمان محيط زيست كشور نيز روز شنبه در تماس تلفني، جوياي حال اين سرباز شده بود و از فداكاري او تشكر كرد.
معصومه ابتكار در اين تماس گفته بود: شما فداكاري بزرگي انجام داديد و نام شما همه جا سر زبان ها بوده و همه از كار بزرگ شما ياد مي كنند.
فداكاري اين سرباز براي نجات جان سگ گرفتار شده در سيم خاردار پادگان عجب شير در بسياري از سايت ها و رسانه هاي مجازي داخل و خارج كشور بازتاب گسترده اي داشته و تعداد زيادي از شهروندان تبريزي، مهابادي و مريواني نيز براي عيات وي رفته بودند.
شهرستان مرزي مريوان در 130 كيومتري غرب سنندج مركز استان كردستان و هم مرز با اقليم كردستان عراق است.
3020/ 3020
**خبرنگار : عبدالله رحماني/**انتشار دهنده: مسعود احمدي