۲۱ دی ۱۳۹۰، ۷:۴۸
کد خبر: 30759396
T T
۰ نفر

تهران - عضو شوراي پول و اعتبار از مصوبه شب گذشته اين شورا مبني بر افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي بيش ازنرخ تورم خبر داد.

'سیدكاظم دلخوش' روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: با تصویب شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده‌های بانكی از هفته آینده به بیش از 20 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان آنكه نرخ تورم هم اكنون 20.6 درصد است، اظهارداشت: شورای پول و اعتبار تصمیم گرفت نرخ سود سپرده‌های بانكی بالاتر از نرخ تورم باشد.

دلخوش سپس گفت: مصوبات جلسه شورای پول و اعتبار هفته آینده توسط بانك مركزی به بانك‌های عامل ابلاغ خواهد شد.

این عضو شورای پول و اعتبار ادامه داد: همچنین در جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار قوانین مربوط به ال‌سی ریالی ( گشایش اعتبار) بازبینی و قرار شد این امر ادامه یابد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص بررسی وضعیت بازار ارز و سكه در جلسه دیشب شورا نیز گفت: در این جلسه بحثی درباره بازار ارز مطرح نشد اما تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

گفتنی است، بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه شورای پول و اعتبار موظف بود نرخ سود سپرده های بانكی را بیش از نرخ تورم تعیین كند و رییس كل بانك مركزی نیز از ماه ها پیش در این زمینه و جلب رضایت اعضای شورای پول و اعتبار تلاش های زیادی را انجام داد.

همچنین به گفته كارشناسان اقتصادی، نرخ سود سپرده های بانكی زمینه بازگشت آرامش به بازار ارز و طلا در كشور ایجاد می شود.

اقتصام** 9141 ** 1574

سرخط اخبار اقتصاد