۱۱ بهمن ۱۳۹۰، ۱۵:۲۴
کد خبر: 30790554
T T
۰ نفر

تهران- چهارمين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي، 15 تا 18 بهمن ماه در مصلاي امام خميني (ره) برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر 'آریا الستی'، دبیر چهارمین جشنواره ملی نوآوری و شكوفایی در یك نشست خبری در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با اعلام این مطلب افزود: در بخش داوری و ارزیابی این جشنواره بیش از 255 مخترع با 214 اختراع حاضرند كه این تعداد از میان هزار اختراع انتخاب شدند.

وی افزود: در بخش تجاری سازی اختراعات 310 مخترع با 275 اختراع حضور دارند كه این اختراعات دارای طرح كسب و كار هستند.

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: در بخش بین الملل چهارمین جشنواره ملی نوآوری و شكوفایی 33 مخترع از 18 كشور جهان به ارایه دستاوردهای خود می پردازند.

الستی همچنین بخش 'طرح های تجاری شده' را از دیگر بخش های جشنواره نوآوری و شكوفایی دانست و گفت: در این بخش صاحبان شركت های دانش بنیان با هدف گسترش بازار و الگوسازی برای مخترعان حضور دارند.

وی خاطرنشان كرد: همچنین در بخش 'دالان تسهیل كننده' بیش از 15 شركت مشاور، نهاد واسطه گر و نهاد تامین كننده مالی شركت می كنند.

دبیر چهارمین جشنواره ملی نوآوری و شكوفایی اظهار داشت: بیش از هزار و 500 اولویت پژوهش، فناوری و نیاز فناورانه از طرف نهادهای مختلف كشور در 25 غرفه در بخش 'بازار تقاضا' حضور خواهند داشت.

وی اضافه كرد: كمیته برگزاری چهارمین جشنواره ملی نوآوری و شكوفایی بیش از هفت هزار شركت خصوصی، صاحبان صنایع و شركت های دانش بنیان را برای شركت در بخش بازار تقاضا شناسایی كرد و از تمامی این بخش ها برای حضور در جشنواره دعوت به عمل آورد.

الستی اظهار داشت: همچنین كارگاه های آموزشی برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان در طی برگزاری جشنواره برپا خواهد بود.

علمی**9190**1544
۰ نفر