۲۴ فروردین ۱۳۹۱، ۱۷:۱۷
کد خبر: 80075319
T T
۰ نفر

وزيرعلوم: تحول در علوم انساني تكليف و وظيفه ماست

۲۴ فروردین ۱۳۹۱، ۱۷:۱۷
کد خبر: 80075319

بندرعباس- وزير علوم، تحقيقات و فنآوري با درخواست از شوراي تحول در علوم انساني براي سرعت بخشيدن به اين امر گفت: تحول در علوم انساني وظيفه و تكليف ماست.

'كامران دانشجو' روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در هرمزگان موضوع تحول در علوم انسانی را دغدغه مردم خواند و افزود: دانشجویان امانت مردم در دانشگاه هستند كه باید با علوم انسانی اسلامی رشد یابند.

وی اظهارداشت: لازم است كه شورای تحول در علوم انسانی با سرعت بیشتری روند تحول در این علوم را پیگیری كند.

دانشجو با اشاره به اینكه جلسات این شورا باید نتیجه بخش باشد، تاكید كرد: تحول در علوم انسانی باید نمود بیرونی داشته و ملموس باشد.

وی اضافه كرد: علوم انسانی راهنمای سایر علوم بوده و مسیر حركت سایر علوم برای رسیدن به مقصد را نشان می دهد .

وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری خاطر نشان ساخت: دشمنان ایران اسلامی از راه ترویج و تبلیغ علوم انسانی مادی، افكار و عقاید خود را القاء می كنند.

وی تصریح كرد: زمانی كه به دانشجو، علوم انسانی با مبانی مادی تدریس شود به وی گفته می شود همین درست و صحیح است و به این وسیله به اخلاق و ارزش های جامعه آسیب وارد می شود.

وزیر علوم گفت: علوم انسانی غربی ابتدا پایه های اعتقادی را سست می كند و سپس اخلاق را از بین می برد و بعد از این مرحله، ناهنجاری را جایگزین هنجار ها می كند.

دانشجو بیان داشت: كارهایی در پژوهشگاه علوم انسانی صورت گرفته كه باید هرچه سریعتر برای استفاده دانشجویان و دانشگاهیان آماده و تحویل وزارت علوم شود.

وزیر علوم تاكید كرد: اگر می توان پنج درصد علوم انسانی را تغییر اسلامی داد باید هرچه زودتر این كار صورت پذیرد.

دانشجو با بیان اینكه می توان بتدریج علوم انسانی اسلامی را جایگزین علوم انسانی غربی كرد، افزود: همان عده كه می گفتند مگر علوم انسانی اسلامی و غربی، قانون نیوتن اسلامی و غربی وجود دارد هم اكنون فریاد می زنند كه وزارت علوم كاری نكرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اسلام قائل به هدفدار بودن جهان است در حالی كه غرب چنین اعتقادی ندارد.

وی با بیان اینكه اگر یك هزار دانشگاه تاسیس و در آن فلسفه غرب ترویج و تدریس شود كسی اعتراض نمی كند، تاكید كرد: صدای عده ای با بیان اینكه می خواهیم دانشگاه ها اسلامی شود، بلند می شود.

دانشجو با اشاره به اینكه خداوند دو حجت درون و بیرونی (عقل و پیامبران و ائمه) برای راهنمایی انسان به حق قرار داده است، اظهار داشت: اگر از عقل و پیامبری به درستی استفاده كنیم در دنیا سرآمد خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اسلامی بودن جامعه گفت: چرا زمانی كه می خواهیم سرویس های دختران و پسران را برای راحت تر بودن آنها از هم جدا كنیم صدای عده ای بلند می شود.

دانشجو با اشاره به اینكه در جامعه اسلامی باید احكام اسلامی در دانشگاه ها جاری و ساری باشد، یادآورشد: دانشگاه های كشور اسلامی باید مرزبندی شفافی با طاغوت داشته باشند. ك/2

8144/668/681/508
۰ نفر