به گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، آیت الله 'محمدتقی مصباح یزدی' روز پنج شنبه در دیدار جمعی از دانشجویان كرمان و ممتازان دانشگاه لرستان با وی، به دیپلماسی فعال كشور اشاره كرد و گفت: پیشرفتهای سیاسی بخصوص بعد از فتنه 88 فوق العاده زیاد شده است، بطوری كه امروز در دنیا سرفراز هستیم و تمام نقشههای آمریكا علیه ملت خنثی میشود.
وی با تاكید بر لزوم پیشرفت های علمی روز افزون در جامعه، بیان كرد: دانشجویان در تحصیل و تولید علم به دنبال علمی باشند كه برای انسانیت مفید است، چرا كه وظیفه ما تنها به تولید در جامعه محدود نمی شود و وظایفی دیگری مانند رشد، تحولات و تكامل جامعه داریم.
وی با بیان اینكه نباید از وظایفی كه برعهده داریم، شانه خالی كنیم، گفت: صرف مطالعات سطحی و مدرك گرفتن كافی نیست، بلكه باید سعی در ارتقای سطح علمی جامعه داشته باشیم.
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح كرد: اگر تنها مدرك گرایی، هدف طلاب و دانشجویان باشد، آنان نمیتوانند الگوی مناسبی برای جامعه باشند.
آیت الله مصباح یزدی همچنین بصیرت افزایی را از وظایف اصلی طلاب و دانشجویان دانست و بیان كرد: طلاب و دانشجویان باید با كسب بصیرت از شرایط سیاسی اجتماعی جامعه آگاهی كافی را داشته و نقش خود را در تكامل و تحول آن ایفا كنند.
وی با بیان اینكه عدم بصیرت موجب افتادن انسان در دام شیاطین میشود، گفت: اگر بدون بصیرت، صرفا به دنبال علم و دانش باشیم و از اتفاقاتی كه در جامعه میافتد بی اطلاع باشیم، به دام شیاطینی خواهیم افتاد كه حاصل تلاش و تحقیقات علمی ما را در جهت عوامل تروریستی استفاده خواهند كرد.
وی ادامه داد: بیداری كه امروز در كشورهای اسلامی رخ داده است و امام آن را پیش بینی كرده بود، دیگران حتی خوابش را هم نمی دیدند، سخنرانیهای امام راحل همه گویای بصیرت ایشان نسبت به مسایل آینده جهان است.
آیت الله مصباح یزدی در ادامه با بیان اینكه در زمینه اخلاق و معنویت كم كار شده است، گفت: كسب معنویت یكی از خواستههای انبیای الهی بود و ما باید در جهت تكامل اخلاقی و خودسازی و پیشرفتهای معنوی و كسب مقامات انسانی پیش برویم.
وی اضافه كرد: در این زمینه ضعف های فراوان داریم كه باید با برنامه ریزیهای منسجم این خلا معنوی هرچه زودتر برطرف شود.
/7404/ 380/ 1574
قم ـ عضو مجلس خبرگان رهبري پيشرفت هاي علمي و سياسي كشور را فوق العاده دانست و افزود: بايد سعي كنيم عقب ماندگيها را جبران كنيم.