۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱:۱۱
کد خبر: 80107923
T T
۰ نفر
اقتصاد كشور به جاي اتكا به نفت نيازمند توليد ثروت است

يزد - كارشناس وزارت امور خارجه گفت: با اقتصاد متكي به نفت نمي توان كشور را اداره كرد و بايد به فكر توليد ثروت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمدحسن قدیری ابیانه ' روز سه شنبه در جمع اساتید دانشگاه های یزد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال 'تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی' افزود: ایران اسلامی ظرفیت های خوب تولیدی و نیروهای كارآمد زیادی دارد.

وی اظهار داشت: در سایه مدیریت و برنامه ریزی قوی می توانیم از منابع موجود و نیروهای انسانی مومن و متخصص بومی برای تولید ثروت اقدام كرد.

سفیر سابق ایران در مكزیك و استرالیا اظهار داشت: دانشگاهیان در زمینه تولید ثروت باید نظام را بیش از گذشته یاری دهند كه تحقق آن موجب تولید ملی خواهد شد.

قدیری ابیانه تاكید كرد: با وجود تلاش های صورت گرفته در 33 سال گذشته در زمینه اقتصادی هنوز دچار مشكل هستیم.

وی گفت: برای اجرایی شدن نامگذاری امسال به یك همت و عزم عمومی نیاز است و همه باید خود را در قبال كشور و شكوفایی آن مسئول بدانند.

كارشناس عالی وزارت امور خارجه یادآور شد: متاسفانه هنوز اسراف و تبذیر در بخش های مختلف در كشور ما وجود دارد و باید در این زمینه رعایت الگوی صحیح مصرف را اعمال كرد.

قدیری ابیانه گفت: تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف به یك كار بزرگ همگانی و فرهنگ سازی جدی نیاز دارد.

این مسئول با اشاره به اینكه هنوز همه نگاه ها به بودجه های دولتی و حضور دولت در اقتصاد دوخته شده است، خواستار بازنگری در این زمینه و داشتن نگاهی جدید به مسائل اقتصادی و تولیدی شد.

وی تاكید كرد: تا نگرش ها عوض نشود و همه خود را در چگونگی مصرف و رعایت الگوی های درست مسئول ندانند قطعا چیزی عوض نخواهد شد.

این استاد دانشگاه، بالا بردن كیفیت در تولید ، ایجاد رقابت سازنده بین تولیدات داخلی، خرید كالاهای داخلی توسط مردم و صرفه جویی را از راه های شكوفایی اقتصاد كشور و كمك به تحقق شعار امسال ذكر كرد.

كارشناس عالی وزارت امور خارجه با تاكید بر اینكه دانشگاه ها و حتی مراكز آموزشی در مقاطع پایین تر هم باید دانشجویان كشور را كارآفرین تربیت كنند، افزود: تا دانشجویان ما به دیگران متكی باشند و فرهنگ كار و تلاش را در كنار درس و بحث فرا نگیرند به نتیجه ای نخواهیم رسید.

قدیری ابیانه همچنین با بیان اینكه همه ایرانی هستیم و كشور و موفقیت آن متعلق به همه است، خواستار همكاری گسترده همگان در تحقق اهداف نظام و انقلاب شد .

در پایان این جلسه به سئوالات مختلف اساتید دانشگاه های استان در خصوص موضوع تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف پاسخ داده شد.ك2

7536/1968**1597
۰ نفر