۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۳۶
کد خبر: 80122999
T T
۰ نفر

تعرفه ويزيت پزشكان متخصص 17هزار تومان اعلام شد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۳۶
کد خبر: 80122999
تعرفه ويزيت پزشكان متخصص 17هزار تومان اعلام شد

تهران بزرگ - نايب رييس شوراي عالي نظام پزشكي كشور گفت: تعرفه ويزيت پزشكان متخصص براي سالجاري 17 هزار تومان است.

به گزارش ایرنا، دكتر 'محمدرضا نورزی' افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی نظام پزشكی، تعرفه ویزیت پزشك عمومی و دندانپزشك عمومی برای امسال 10 هزار و 500 تومان و فوق تخصص، 'فلوشیپ'، دانشیار و استاد 21 هزار تومان تعیین شده است.

وی اظهار داشت: با تصویب اعضای شورای عالی نظام پزشكی كشور، تعرفه ویزیت پزشكان در سال جدید 30 درصد و حق الزحمه جراحی، بیهوشی و متخصصان داخلی نیز 20 درصد افزایش یافته است.

نوروزی افزود: تعرفه خدمات موسسات پزشكی، آزمایشگاهی، رادیولوژی و دیگر مراكز مشابه نیز به طور متوسط 30 درصد افزایش داشته است.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشكی كشور گفت: تعرفه های جدید مصوب سال 1391 به مراكز مربوطه ابلاغ شده است و فعالان بخش غیر دولتی گروههای پزشكی می بایست بر اساس این تعرفه ها خدمات لازم را ارایه دهند.

نوروزی یادآور شد: افزایش سقف تعرفه ها بیش از سقف مصوبه سازمان نظام پزشكی تخلف محسوب می شود.

این در حالی است كه پیش از اعلام تعرفه های جدید پزشكی توسط شورای عالی نظام پزشكی، بر اساس گزارشات شهروندان، برخی پزشكان متخصص با بهانه گران شدن هزینه های درمانی، 200 تا 250 هزار ریال ویزیت یعنی حتی بیشتر از تعرفه 170 هزار ریالی تعیین شده، دریافت می كردند.

بر این اساس و به دنبال گلایه شهروندان از وضعیت درمان و عملكرد پزشكان متخصص بر آن شدیم كه ببینیم آیا پزشكان می توانند سقف تعرفه ها را بدون رعایت سقف مصوبه سازمان نظام پزشكی افزایش دهند و افزایش تعرفه های پزشكی توسط خود پزشكان تخلف محسوب می شود؟

در صورت تخلف با پزشكان برخورد می شود یا اینكه قشر كم درآمد جامعه باید برای برخورداری از خدمات متخصصان، هزینه گزافی كه با تعرفه های مشخص پزشكی نیز متعارض است، بپردازند...

دبیر هیئت عالی انتظامی نظام پزشكی در این خصوص گفت: تنگاها و مشكلات اقتصادی موجود، سبب بروز تخلفات پزشكی شده است.

دكتر 'ایرج خسرونیا' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظام پزشكی به تخلفات پزشكان در زمینه هایی همچون ارایه خدمات درمانی به بیماران بدون داشتن تخصص لازم رسیدگی می كند، اما تخلفات مالی پزشكان خارج از این حیطه است.

وی اظهار داشت: مسئولیت رسیدگی به تخلفات مالی پزشكان مربوط به اداره تعزیرات پزشكی است كه بر اساس گزارشات رسیده به این اداره كل، تخلفات مالی پزشكان با حضور نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، نماینده سازمان نظام پزشكی و خود پزشك متخلف بررسی می شود.

خسرونیا افزود: البته در صورت اثبات تخلف انجام شده در این جلسه، با پزشك متخلف طبق قانون برخورد می شود.

دبیر هیئت عالی انتظامی نظام پزشكی با اشاره به تخلفات پزشكی به لحاظ حرفه ای، گفت: به این دسته از پزشكان متخلف از سوی سازمان نظام پزشكی اخطارهای لازم داده می شود و در صورت بی توجهی به اخطارها، پرونده های آنان در دادگاه بدوی نظام پزشكی به علت به خطر افتادن سلامت جامعه، بررسی می شود.

وی یادآور شد: نظام پزشكی به مسایلی همچون توزیع آگهی های تبلیغاتی غیرمجاز، شكایت های بیماران از پزشك معالج و یا ارایه گزارش منفی ازسوی مسئولان و بازرسان وزارت بهداشت و درمان، رسیدگی می كند.

بر این اساس، شهروندان می توانند در صورت بروز تخلفات پزشكی مراتب را به نظام پزشكی و اداره تعزیرات پزشكی اعلام كنند تا با پزشكان متخلف برابر قانون برخورد شود.

تهرام/1391 / 1396/ 1539
۰ نفر