ايران هيچ محدوديتي براي گسترش سطح همكاري‌هاي مشترك با سوريه ندارد

تهران - معاون امور بين‌الملل رييس جمهوري روابط تهران - دمشق را روابطي عميق و راهبردي خواند و تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي گسترش سطح همكاري‌ها با كشور دوست و برادر خود سوريه ندارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، 'علی سعیدلو' پیش‌ازظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار معاون نخست‌وزیر سوریه، حضور این هیات سوری در تهران را بیانگر روابط راهبردی دو كشور دانست.

وی اظهار امیدواری كرد، سفر هیات سوری در ماه مبارك رمضان به تهران، سبب ارتقای سطح همكاری‌ها در بخش‌های مختلف بویژه عرصه‌های اقتصادی شود.

معاون امور بین‌الملل رییس جمهوری در ادامه ضمن ابراز تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از مسوولان و شهروندان سوری، عملیات‌های تروریستی صورت گرفته در این كشور را محكوم و خاطرنشان كرد: به طور حتم این جنایات هیچ تأثیری در اراده دولت و ملت سوریه نخواهد گذاشت.

وی اقدامات تروریستی بر علیه مسوولان و مردم سوریه را نشانه شكست دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود بیان و تصریح كرد: امروز دشمنان كشور سوریه با اعمال برخی تحریم‌ها، عملیات‌های تروریستی و همچنین فشارهای اقتصادی به دنبال آن هستند تا از این طریق بر مردم و دولت سوریه فشار وارد كنند، اما مطمئن هستیم كه در این بخش نیز با شكست روبه‌رو خواهند شد.

سعیدلو با بیان اینكه دو كشور ایران و سوریه باید در همه زمینه‌ها از جمله عرصه‌های اقتصادی سطح همكاری‌های خود را افزایش دهند، تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هیچ محدودیتی ندارد.

وی با یادآوری اینكه مردم سوریه امروز توانسته‌اند به خوبی در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی كنند، این مساله را عامل پیروزی ملت سوریه بر دشمنان‌شان دانست.

معاون امور بین‌الملل رییس جمهوری همچنین به تبلیغات سوء رسانه‌های غربی به ویژه رسانه‌های رژیم صهیونیستی علیه دولت سوریه اشاره كرد و گفت: مستكبران با دروغ‌پردازی به دنبال آن هستند تا اهداف شوم خود را به افكار عمومی جهانیان القاء كنند اما رفت و آمدهای مسوولان دو كشور ایران و سوریه و دیگر ملت های مستقل با یكدیگر، بیانگر آن است كه این كشورها تنها نیستند و هیچگاه نیز تنها نخواهند ماند.

سعیدلو تاكید كرد: امروز جمهوری اسلامی ایران و سوریه دو كشور قدرتمندی هستند كه علاوه بر گسترش روابط دو جانبه می‌توانند بر معادلات منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار باشند.

معاون امور بین‌الملل رییس جمهوری به توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان كرد: تهران آمادگی دارد تجربیات و توانمندی‌های خود را در اختیار كشور دوست و برادر سوریه قرار دهد.

سعیدلو با بیان اینكه دوران سخت نیز خواهد گذشت و آینده روشن در انتظار ملت‌های آزاده و عدالت‌خواه است، راه عبور از شرایط كنونی در سوریه را مقاومت دولت و ملت این كشور بیان كرد و افزود: دولت و ملت سوریه به خوبی این راه را درك كرده و در این مسیر گام برمی‌دارند.



** دولت و ملت سوریه با تمام توان در مقابل دشمنان خود ایستاده است

معاون نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار به روابط مستحكم و عالی تهران – دمشق اشاره كرد و خواستار افزایش سطح همكاری‌های سیاسی و اقتصادی شد.

وی در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران و توطئه‌های اخیر علیه سوریه افزود: روابط دو كشور روابطی است كه براساس همكاری مشترك برقرار شده و در حال حاضر نیز بیش از 100سند همكاری بین دو كشور در حال اجراست.

معاون نخست وزیر سوریه با بیان اینكه توافق‌ها و اسناد همكاری‌های مشترك ایران و سوریه در زمینه تامین نیازهای متقابل است، یادآورشد: این توافق‌ها براساس امكانات و افق‌های آینده میان دو كشور تدوین شده است.

وی همچنین تأكید كرد: به طور قطع افزایش سطح همكاری‌ها میان تهران و دمشق موجب تحكیم روابط در همه سطوح خواهد شد.

وی به چالش‌های موجود در كشورش نیز اشاره كرد و گفت: در حال حاضر سوریه با چالش‌هایی جدی مواجه كه دلیل آن نیز تحریم‌های ظالمانه آمریكا، برخی كشورهای اتحادیه اروپایی و همچنین عربی است.

وی با تاكید بر اینكه كه دولت و ملت سوریه با تمام توان در برابر این تحریم‌ها ایستاده است، افزود: آقای بشار اسد، دولت فعلی را دولت مقابله با همین چالش‌ها نامیده‌اند و به طورقطع ما در این زمینه موفق خواهیم بود.

معاون نخست وزیر سوریه هدف از سفر خود به تهران را افزایش سطح همكاری‌ها میان دو كشور بیان كرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهداشت، مسكن، نفت، معادن و همچنین انرژی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

وی اظهار امیدواری كرد كه در این سفر توافق‌های خوبی درخصوص افزایش همكاری‌ها در زمینه‌های یاد شده پیدا كنیم.

در سفر معاون نخست‌وزیر سوریه به تهران وزرای بهداشت، آب، نفت، اسكان، برق و همچنین معاونین وزیر امور خارجه، رییس برنامه‌ریزی و همچنین مدیر مشتركات نفتی میان دو كشور، وی را همراهی می‌كنند.

سیام*2023*** 1418
۰ نفر