۲۶ مرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۱۴
کد خبر: 80280221
T T
۰ نفر
توزيع كمك هاي جمهوري اسلامي ايران به اردوگاه هاي فلسطيني در سوريه آغاز شد

دمشق – توزيع 15 هزار بسته كمك هاي اهدايي جمهوري اسلامي ايران به آسيب ديدگان اردوگاه هاي فلسطيني در سوريه امروز (پنجشنبه) و در آستانه روز جهاني قدس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از اردوگاه الیرموك دمشق، این بسته ها حاوی 15 قلم مواد غذایی از قبیل روغن، عدس و شكر است كه توزیع آن توسط تشكل 'همبستگی ملی فلسطین' بین 14 اردوگاه فلسطینی در سوریه صورت می گیرد.

موسی قاسم (ابوعمار) عضو كمیته نظارت بر توزیع كمك ها به پناهندگان فلسطینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت كه اقلام بسته های كمكی جمهوری اسلامی ایران از داخل سوریه تهیه شده است و از امروز بین خانواده های فلسطینی توزیع می شود و این كار تا چند روز به طول می كشد.

وی افزود كه به لحاظ شرایط امنیتی حاكم بر برخی شهرهای سوریه، ارسال كمك ها به برخی اردوگاه های خارج از دمشق با تاخیر صورت می گیرد، اما سعی خواهد شد كه در ایام عید سعید فطر همه بسته ها توزیع شود.

این مسئول فلسطینی تاكید كرد كه بسته های كمك رسانی بر اساس اولویت به خانواده های شهدا و اسرا و مجروحان، آسیب دیدگان جدی و خانواده های دارای فرد معلول تعلق می گیرد.

ابو عمار ضمن قدردانی از كمك های جمهوری اسلامی به برادران و خواهران آسیب دیده فلسطینی گفت كه فلسطینی ها همواره شاهد اینگونه اقدامات از سوی ایرانی ها بوده اند.

این مسئول فلسطینی در تشكل 'همبستگی ملی فلسطین' گفت در حالی كه شعاردهندگان دروغین در كشورهای عرب و وابستگان به طرح های امپریالیستی و صهیونیستی امریكا از تحمل مسئولیت در قبال مساله فلسطین سرباز زده اند، این اقدام انسان دوستانه ایران قابل تقدیر است.

پناهندگان فلسطینی در سوریه در 14 اردوگاه زندگی می كنند كه بزرگترین آنها اردوگاه الیرموك در جنوب دمشق است.

تعداد پناهندگان فلسطینی در سوریه بین 600 تا 650 هزار نفر تخمین زده می شود.

تشكل 'همبستگی ملی فلسطین' كه متولی توزیع كمك های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران است از هشت گروه فلسطینی تشكیل شده كه معروف ترین آنها جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی كل)، جنبش آزادیبخش فلسطین (فتح انتفاضه)، جنبش جهاد اسلامی و جبهه مبارزه مردمی فلسطین

است.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز عضو این تشكل است اما از زمان ترك سوریه در جلسات آن شركت نمی كند.

خاورم**1431

سرخط اخبار جهان