۳۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۳۳
کد خبر: 80284849
T T
۰ نفر
ورود بخش قابل توجهي از كالاهاي اساسي به مبادي گمركي كشور

تهران- سخنگوي اقتصادي دولت از ورود بخش قابل توجهي از كالاهاي اساسي به مبادي گمركي كشور خبر داد و گفت: ازآنجايي كه بخش ديگري از اين اقلام نيز بزودي وارد كشور مي شود، دغدغه‌اي براي تامين كالاهاي اساسي نخواهيم داشت .

' سید شمس الدین حسینی '‌روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خواسته شده تا دوره ذخیره كالاهای اساسی را افزایش دهد.

حسینی اظهارداشت: براساس گزارش دریافتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اكنون در حوزه تامین كالاهای اساسی از محل خرید تولیدات داخلی و خرید از خارج به ذخیره مطمئن كالاهای اساسی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در مورد تامین ارز كالاهای اساسی در شرایط كنونی به خوبی به نتیجه رسیده كه این كار صرفا با همكاری بانك مركزی، سازمان توسعه تجارت و فعالان عرصه اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوصی انجام شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در باره تعیین نرخ مرجع ارز نیز گفت: براساس قانون سیاست‌های پولی و ارزی بانك مركزی تنها مرجع اعلام و تعیین نرخ مرجع ارز است.

حسینی اظهارداشت: این مساله كه موضوع ارز و سیاست‌های آن بر روی سایر بخش‌های اقتصادی كشور تاثیر گذار باشد امری طبیعی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح كرد: ارز یكی از مقوله‌هایی است كه همواره و بویژه در شرایط كنونی اقتصاد ایران در مناسبات اقتصادی بسیار تاثیرگذار است.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: به همین منظور كمیته تنظیم بازار ارز با مسئولیت‌ بانك مركزی و با حضور سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان توسعه تجارت و گمرك تشكیل شده تا تحولات بازار ارزی كشور را بررسی كنند.

حسینی با اشاره به همكاری مجلس شورای اسلامی و دولت برای نظارت و كنترل بیشتر بازار ارز اظهارداشت: كارگروه ساماندهی بازار ارز با مدیریت بانك مركزی متشكل از نمایندگان مجلس و دولت تشكیل شده كه براساس تصمیمات اتخاذ شده در این كارگروه، مقرر شد تا ارز مورد نیاز كالاهای اساسی براساس نرخ ارز مرجع بانك مركزی تامین شود.

حسینی افزود: در كنار این تصمیمات قرار است برای ایجاد بازار رقابتی و شفاف ارز معاملات گواهی ارزی در بورس راه‌اندازی شود كه به همین منظور سازمان بورس به مجموعه اعضا كمیته تنظیم بازار ارز پیوسته است.

اقتصام** 9141**1601
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد