۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۹:۰۱
کد خبر: 83098979
T T
۰ نفر
مشاركت هاي مردمي در امور خيريه خلخال افزايش يافت

اردبيل - ايرنا - رييس اداره اوقاف و امور خيريه خلخال از افزايش نذورات امامزادگان ، بقاع متبركه و مشاركت هاي مردمي در امورات خيريه اين شهرستان در سال جاري خبر داد.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام مهدي فاتحي روز چهارشنبه در همايش ياوزان وقف و خادمين بقاع متبركه خلخال افزود: افزايش قابل توجه ميزان نذورات واريزي مردم به صندوق هاي امامزادگان و بقاع متبركه همراه با افزايش درآمد حاصل از اجاره موقوفات در سال جاري موحب افزايش كارهاي عمراني در بقاع متبركه و بهسازي و بازسازي اين اماكن شده است.
وي گفت: پروژه هاي عمران و بازسازي بقاع با همكاري اعضاي هيات امناي اين اماكن با استفاده از ظرفيت مشاركت هاي مردمي و همچنين اعتبارات تخصيصي از سازمان اوقاف و امور خيريه صورت مي گيرد.
فاتحي همچنين با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري در تبديل امامزادگان و بقاع متبركه به قطب هاي فرهنگي اظهار داشت: دستيابي به اين مهم نيازمند ايجاد فضاي مناسب در اين اماكن براي انجام امور فرهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني است.
وي از تلاش براي توسعه فرهنگ وقف مشاركتي در جامعه خبرداد و افزود: اين امر زمينه را براي مشاركت افراد كم توان مالي در امر خير وقف فراهم مي كند.
او به بازسازي و بهسازي بقعه امامزاده سيد دانيال (ع) خلخال اشاره كرد و افزود: اين پروزه پس از سال ها توقف بدلايل مختلف با استفاده از 750 ميليون ريال تسهيلات بلاعوض سازمان اوقاف و امورخيريه در حال تكميل شدن است.
7119/6018