۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶
کد خبر: 83307683
T T
۰ نفر

پروژه بين المللي افزايش عملكرد گندم در نمين اجرا شد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶
کد خبر: 83307683
پروژه بين المللي افزايش عملكرد گندم در نمين اجرا شد

اردبيل - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي نمين از اجراي پروژه بين المللي افزايش عملكرد گندم در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش ايرنا ، محمد حسني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: افزايش 25 درصدي عملكرد گندم در مزارع ديم‌ و ترويج كشاورزي حفاظتي هدف اجراي اين پروژه است.
به گفته وي ، اين طرح شامل پروژه‌ هاي به زراعي، كشاورزي حفاظتي و برنامه ‌هاي آموزشي در پلات ‌فرم ‌هاي تحقيقاتي و زارعان بوده كه در روستاي ننه كران از توابع بخش مركزي شهرستان نمين در زميني به مساحت هشت هكتار اجرا مي شود.
مدير جهاد كشاورزي نمين افزود: در اين پروژه 15 رقم شامل آذران ، آذر2 ، سرداري ، صدرا ، اوحدي ، باران ، هشترود ، پاراو ، رصد ، تكاب ، كراس آذر2 ، صائين ، ريزاو ، هما و كاسكوژن با 6 آزمايش مورد بررسي قرار مي گيرند و اين پروژه تا پنج سال آينده ادامه خواهد داشت تا به اهداف مد نظر اجراي طرح دست پيدا كنيم.
وي همچنين اظهار داشت: اين پروژه شامل 2 بخش اساسي ايجاد و معرفي ارقام با پتانسيل عملكردي بالا و بحث كشاورزي حفاظتي است ، در اين پروژه با توصيه و ترويج كشاورزي حفاظتي نسبت به صرفه‌ جويي وقت و نهاده ‌ها اقدام مي شود.
حسني افزود: افزايش عملكرد از ديگر اهداف مد نظر اجراي اين طرح است كه با برنامه‌ هاي كشاورزي حفاظتي و برنامه‌ هاي به‌ زراعي قابل اجرا است و استقبال خوبي از اجراي اين پروژه توسط كشاورزان انجام گرفته و نتايج اوليه حاكي از آن است مي‌ توانيم به اهداف مدنظر دست پيدا كنيم.
مدير جهاد كشاورزي نمين افزود: در اين طرح مساله اصلي آن است تا نتايج اجراي طرح افزايش عملكرد گندم و نظام ‌هاي زراعي گندم ‌بنيان به خارج از پلات فرم‌ ها انتقال داده شود تا كشاورزان بتوانند بر اساس اين نتايج عمل كنند.
نمين در 30 كيلومتري شرق اردبيل قرار دارد.
6018/6016