۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸
کد خبر: 83203724
T T
۰ نفر

2 پهنه معدني مهم در جنوب استان اردبيل شناسايي شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸
کد خبر: 83203724
2 پهنه معدني مهم در جنوب استان اردبيل شناسايي شد

اردبيل - ايرنا - معاون اداره كل صنعت ، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: از مجموع پهنه هاي معني شناسايي شده استان 2 پهنه در اراضي شهرستان هاي خلخال و كوثر در جنوب استان واقع شده است.

به گزارش ايرنا ، فرشاد عابدي اصل روز يكشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتي خلخال افزود: با بهره برداري از 2 پهنه معندي و 2 محدوده اميد بخش زرج آباد در كوثر و قزل اوزن در خلخال تحول بزرگي در بخش اقتصاد و اشتغال منطقه جنوب استان ايجاد خواهد شد.
وي گفت: چهار پهنه معدني در استان شناسايي شده كه سه پهنه معدني آن از سوي سرمايه گذاران بخش خصوصي در حال اكتشاف است.
او با بيان اينكه از 20 پهنه معدني شناخته شده كشور سه پهنه در استان اردبيل قرار دارد، اظهارداشت: از سال 93 عمليات اكتشاف آنها توسط سه شركت سرمايه گذاري غيردولتي آغاز شده و بزودي زمينه براي بهره برداري از اين معادن با سرمايه گذاري شركت هاي راغب به سرمايه گذاري در بخش معادن استان و ايجاد اشتغال براي بخشي از بيكاران فراهم مي شود .
وي همچنين گفت: پهنه قزل اوزن خلخال توسط شركت ايميدرو ، پهنه اكتشافي باغرو توسط شركت سرمايه گذاري كوثر و در منطقه مشگين شهر هم شركت ميتكو در حال انجام فعاليت هاي معدني است.
وي اظهار كرد: در منطقه مشگين شهر كه جزو مناطق مستعد در حوزه فلزي است 6 بلوك توسط شركت هاي اكتشافي در دست اقدام است كه چهار بلوك آن بوسيله شركت ميتكو و 2 بلوك ديگر نيز توسط بخش خصوصي در حال حفاري است و با توجه به اظهارات هر 2 شركت در هر 6 بلوك به نتايج اميد بخشي رسيده اند.
عابدي افزود: حفاري هايي كه در منطقه تا بيش از 20 هزار متر انجام شده نشان دهنده مقدار قابل توجهي از ذخاير مس و موليدن است كه نتايج اين اكتشافات تا سال آينده مشخص مي شود.
به گفته او ، با مشخص شدن نتايج اكتشافات مرحله اول فرآوري محصول فولي تاسيون در منطقه مشگين شهر براي اولين بار در حوزه صنايع فلزي راه اندازي مي شود.
وي معدن را يكي از بخش هاي مهم در ايجاد اشتغال پايدار در استان دانست كه در صورت سرمايه گذاري مطلوب مي تواند علاوه بر اشتغال چرخ صنعت را نيز به حركت درآورد.
وي از آمادگي سرمايه گذار بخش خصوصي براي بهره برداري از معادن پرسيليكس شهرستان خلخال خبر داد و گفت: اين كار با سرمايه گذاري بيش از هزار ميليارد ريالي و ايجاد كارخانه هاي فراوري اين محصول معدني انجام مي شود.
7119/6018