۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۵۴
کد خبر: 82861657
T T
۰ نفر
چهارشنبه سوري با آموزه هاي محيط زيستي همراه شود

گناوه-ايرنا- رييس اداره حفاظت محيط زيست گناوه گفت: سنت دلپذير و شاد چهارشنبه سوري بايد به آموزه هاي محيط زيستي همراه و سازگار شود تا به چهارشنبه سبز تبديل شود.

محمد توليده شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: شادي، دوستي و در كنار هم بودن با رعايت مسايل زيست محيطي مهم ترين پيام هاي چهارشنبه آخرسال بايد باشد كه چندين سال است ترقه و موادخطرناك آتش زا و تخريب طبيعت جايگزين آن و به چهارشنبه سوزي تبديل شده است.
وي گفت: چهارشنبه سوري آييني سنتي است كه بايد به همان شيوه مرسوم گذشتگان و دوري از روش‌هاي پرخطر و آسيب رسان امروزي برگزار و به جشن اتحاد و پاكسازي محيط زيست تبديل شود.
توليده بيان كرد: استفاده از موادمحترقه و منفجره پيامدهاي ناگواري براي طبيعت و انسانها برجاي مي گذارد كه تخريب و آلايندگي زيست محيطي و واردشدن زيان‌هاي جاني و مالي سنگين و غير قابل جبران نمونه اي از آن است كه در ساليان اخير در كشور رواج پيدا كرده است.
رييس اداره حفاظت محيط زيست گناوه اظهاركرد: اميدواريم چهارشنبه آخر سال مردم نسبت به مسايل زيست محيطي و احترام به حقوق ديگران اهتمام ورزند و اين روز را بدور از رفتارهاي نابهنجار و مخاطره آميز و با شادي در آستانه سال نو سپري كنند.
آيين چهارشنبه سوري در بندرگناوه استان بوشهر يك روز پس از ديگر شهرهاي كشور و در روز چهارشنبه برگزار مي شود.
6164/ 6045