۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۱
کد خبر: 83304049
T T
۰ نفر

نوای ملكوت در بوشهر طنین انداز می شود

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۳۱
کد خبر: 83304049
نوای ملكوت در بوشهر طنین انداز می شود

بوشهر- ایرنا- فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان هشتمین مرحله ترتیل خوانی قرآن در قالب برنامه 'نوای ملكوت' با حضور 20 قاری و حافظ برجسته این استان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، سردار علی رزمجو روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هشتمین مرحله نوای ملكوت 300 نفر از خادمان قرآن در مسئولیت های مختلف همكاری دارند.
وی یادآورشد: خداوند در طول سال فرصت هایی را قرار می دهد كه بندگان خدا از نعمت های الهی استفاده كند كه یكی از آن فرصت ها ماه مبارك رمضان است.
رزمجوگفت: بعد از 40 سال با وجود همه توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی هنوز نوای ملكوتی قرآن از مساجد و حسینیه های این كشور پهناور طنین افكن می شود و این مهم برای انقلاب و دوستداران انقلاب گرانبها، ارزشمند و افتخار آفرین است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: ختم قرآن و قرآن خوانی در ماه مبارك رمضان بیانگر غیرت مذهبی است و حسینیه عاشقان ثارالله در ماه مبارك رمضان به نمایشگاهی از مفاهیم قرآنی تبدیل می شود و این بیانگرعلاقه و پیوند ناگسستنی مردم این استان با قرآن است.
وی افزود: آئین ترتیل خوانی قرآن كریم در حسینیه عاشقان ثارالله به صورت زنده از صدا و سیمای استان بوشهر پخش می‌ شود و نمونه این مراسم در شهرها و روستاهای مختلف با همكاری فرمانداران، دهیاران و بخشداران برپا می ‌شود.
سردار رزمجو تفسیرقرآن، تلاوت یك جزء از قرآن وخواندن دعای ماه مبارك رمضان را از جمله برنامه های نوای ملكوت است.
وی یادآور شد: امروز دشمن جوانان و نوجوانان را مورد هدف توطئه های خود قرار داده است به همین دلیل در راستای آشنایی این قشر از جمعیت با مفاهیم قرآنی ترتیل خوانی قرآن ویژه نوجوانان نیز برگزار می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سیل خوزستان گفت: استان بوشهر در حادثه سیل خوزستان به عنوان معین شهرستان باوی كه شامل سه شهرستان شیبان، ویس و ملاثانی و 38 روستا با 105 هزار نفر جمعیت معرفی شد.
رزمجو یادآور شد: مردم نوع دوست استان بوشهر در این مدت 31میلیارد و 750 میلیون ریال به صورت كالا و 2میلیارد ریال وجه نقد از طریق سپاه امام صادق (ع) به سیل زدگان خوزستان كمك كردند.
وی یادآور شد: مردم استان بوشهر همانند دوران دفاع مقدس در كمك رسانی به سیل زدگان خوزستان حماسه آفریدند و برادران و خواهران خود را تنها نگذاشتند.
رزمجو اضافه كرد: در زمان حاضر مردم شهرستان باوی به خانه های خود بازگشته اند.
وی بیان كرد: با توجه به اینكه سیل بخشی از خانه های مردم استان خوزستان را از بین برد براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است این خانه ها بازسازی شود كه سهم سپاه استان بوشهر در این بخش ساخت 400 تا 500 واحد مسكونی برای مددجویان كمیته امداد و بهزیستی است.
رزمجو یادآور شد: افزون براین سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر امسال نیز ساخت هزار واحد مسكونی برای مددجویان كمیته امداد و بهزیستی در این استان را نیز برعهده دارد.
6047/6045