۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۷
کد خبر: 82973839
T T
۰ نفر
فرماندار هشترود از وضعيت بد كتابخانه هاي شهرستان انتقاد كرد

مراغه - ايرنا - فرماندار هشترود با انتقاد از وضعيت بد و نامطلوب كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان گفت: فضاي فيزيكي و عمومي اين كتابخانه ها غيراستاندارد بوده و با كاربري فرهنگي همخواني ندارد.

به گزارش ايرنا، امين امينيان روز سه شنبه در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي هشترود با اشاره به اينكه كتابخانه عمومي بخش نظركهريزي در بستر رودخانه احداث شده گفت: فضاي پيرامون اين كتابخانه نيز مناسب نبوده و شهرداري بايد نسبت به جمع آوري فضولات حيواني در اطراف آن اقدام كند.
وي همچنين از دهياران خواست تا در راستاي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در روستاها، كتابخانه سيار ايجاد كنند.
امينيان سرانه كتابخواني و مطالعه در هشترود را بسيار پايين اعلام و بر احداث كتابخانه هاي مشاركتي و تجهيز كتابخانه ها به كتاب هاي علمي و به روز از سوي خيران تاكيد كرد.
وي گفت: براي بالابردن سرانه كتابخانه هاي شهرستان نيز، زمين رايگان در اختيار شهرداري، دهياران و خيرين قرار مي گيرد.
وي گفت: براي بالابردن سطح علمي مردم به ويژه غني سازي اوقات فراغت جوانان و تامين نيازهاي پژوهشگران به فضاهاي بيشتر و كتاب هاي علمي و متنوع نياز داريم.
رئيس اداره امور مشاركتي اداره كل كتابخانه هاي عمومي اذربايجان شرقي نيز گفت: سرمايه گذاران و افراد براي برخورداري از بخشودگي مالياتي مي توانند در ساخت كتابخانه مشاركت كرده و از معافيت و يا كسر مالياتي برخوردار شوند.
رحيمه ابوطالبي همچنين از شهرداران خواست علاوه بر تجهيز كتابخانه ها در شهرها، به احداث مشاركتي كتابخانه ها نيز اقدام كنند.
در اين جلسه از خيرين و اعضاي انجمن كتابخانه هاي هشترود و نظركهريزي تجليل شد.
سه كتابخانه عمومي در شهر هشترود و يك كتابخانه در بخش نظركهريزي وجود دارد و اين كتابخانه ها در مجموع 2 هزار و 200 نفر عضو دارند.
46 هزار عنوان كتاب و 57 هزار نسخه كتاب در اين كتابخانه ها وجود دارد.
شهرستان هشترود با حدود 57 هزار نفر جمعيت و وسعت يك هزار و 990 كيلومتر مربعي در 120 كيلومتري تبريز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با ميانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراويماق همجوار است.
3077/7486