۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83042456
T T
۰ نفر
10درصد سالمندان چهارمحال و بختياري از خدمات بهزيستي بهرمندند

شهركرد- ايرنا- مديركل بهزيستي چهارمحال وبختياري گفت: تنها 10 درصد سالمندان اين استان از خدمات بهزيستي بهره مندند.

به گزارش ايرزنا، محمد ميرزايي روز دوشنبه در نخستين روز از هفته بزرگداشت مقام سالمند در آيين صبحانه سلامت سالمندان افزود: هم اكنون 82 هزار و 374 نفر از جمعيت استان سالمندند كه از اين تعداد بيش از 8 هزار و 538 نفر تحت پوشش بهزيستي هستند.
به گفته وي، از اين تعداد سالمند يكهزار و 328نفر مستمري بگير دائم بهزيستي هستند.
ميرزايي به فعاليت 15 مركز روزانه، 3 مركز شبانه ‌روزي و 9 تيم سيار در استان به منظور خدمات رساني به سالمندان اشاره كرد و گفت: 175 سالمند استان در مراكز شبانه روزي و يكهزار و 100سالمند در مراكز روزانه و510 سالمند از خدمات تيم سيار بهره مند هستند.
وي افزود: در مراكز سالمندان خدمات پزشكي، پرستاري، خدمات توانبخشي شامل كاردرماني، فيزيوتراپي، روان شناسي، مددكاري ، خدمات آموزشي، هنري و ورزشي و خدمات تفريحي ارائه مي شود.
ميرزايي اظهارداشت: به منظور ارائه خدمات به سالمندان در منزل نيز طرح مراقبان سلامت در حال اجراست.
وي به اجراي 2 طرح مراقبان سلامت در منزل و طرح ترخيص از مراكز شبانه ‌روزي اشاره كرد و افزود: در طرح مراقبان سلامت ، پرستار هفته‌اي 3 روز در منزل سالمند حضور مي‌يابد.
ميرزايي به اجراي طرح توانمندسازي سالمندان اشاره كرد و گفت: اين طرح با هدف ارتقاي عملكرد جسمي، روان شناختي و اجتماعي و توانمندسازي سالمندان اجرا مي شود و هم اكنون 60 سالمند در اين طرح مشاركت دارند.
به گزارش ايرنا، 2 تا 9 مهرماه به عنوان هفته بزرگداشت مقام سالمند نامگذاري شده است.
چهارمحال و بختياري داراي 947هزار نفر جمعيت در 9 شهرستان است.
7360/2097