۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۲۷
کد خبر: 83206132
T T
۰ نفر
صلاحيت معادن غيرفعال چهارمحال و بختياري سلب مي شود

شهركرد- ايرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري از ابلاغ دستورالعمل سلب صلاحيت بهره‌ برداران غير فعال معادن كه بيش از 6 ماه تعطيلي هستند خبر داد و گفت: اين صلاحيت به بهره‌ برداران واقعي واگذار مي‌ شود.

محمد كاظم منزوي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا ، بدون اشاره به تعداد معادن غير فعال در استان ، معادن موجود را 182 معدن ذكر كرد و تصريح كرد: با تدبير دولت دوازدهم، امسال 7 معدن نيمه فعال و راكد به چرخه توليد بازگشت.
وي اضافه كرد: اين ابلاغيه بر اساس ماده 53 آيين نامه اجرايي قوانين معادن كشور، در بحث سلب صلاحيت استفاده از امتياز معادن، تمام شرايط در نظر گرفته مي شود و بهره برداران بايد تمام دلايل و دفاعيات خود را به صورت مكتوب ارائه كنند.
منزوي ، ظرفيت توليد استخراج مواد معدني استان را بيش از 5 ميليون تن در سال اعلام كرد و گفت : معادن فعال شده سال جاري در بخش استخراج سنگ آهك و سنگ لاشه و در شهرستان هاي لردگان، كوهرنگ، بروجن،بن، فارسان و كيار است.
سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري افزود: درآمد سالانه بخش معادن استان در دولت تدبير و اميد نسبت به دولت هاي قبل 35 درصد افزايش يافته است.
وي، ميزان درآمد سالانه دولت از بخش معادن اين استان 7 ميليارد و 500 ميليون ريال دانست و افزود : اين ميزان در دولت تدبير و اميد به بيش از 12 ميليارد ريال رسيده است.
به گزارش ايرنا، 182 معدن با 671 ميليارد ريال سرمايه گذاري در استان فعال است كه براي حدود يكهزار و600 نفر اشتغال ايجاد كرده است.
6199/2097