حسين عاشوري روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين مجوز در راستاي دسترسي راه آهن به صنايع و معادن، جابجايي كالاهاي توليدي و تامين مواد اوليه آنان صادر شده است.
وي اظهار داشت: اولويت احداث خطوط فرعي با صنايع و كارخانجاتي است كه تضمين جذب بار و حمل آن با راه آهن از سوي معاون فني تاييد شده باشد.
قائم مقام مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر مشتري مداري يادآوري كرد: در راستاي تحرك بخشي به حمل و نقل داخلي و بين المللي ساختار جديد راه آهن به 2 بخش بازرگاني و بازاريابي بين المللي تفكيك شده است.
عاشوري ادامه داد: 95 درصد حمل و نقل ريلي كالا در راه آهن در وضعيت فعلي مربوط به بارهاي داخلي است و از سوي بازرگاني و بازاريابي انجام مي شود و 5 درصد حمل و نقل بين المللي است كه اين بخش براي راه آهن داراي اهميت بالايي است.
وي با اشاره به اهميت و ارزش 5.2 برابري هر تن بار بين المللي نسبت به بار داخلي بر لزوم ايجاد تشكيلاتي در ساختار جديد راه آهن براي انجام امور لجستيك راه آهن تاكيد كرد و گفت: بايد با ايجاد ساختار جديدي در بخش حمل و نقل زمينه براي جذب بارهاي بين المللي فراهم شود.
عاشوري با بيان اينكه در حوزه حمل و نقل گاهي اوقات راه آهن به عنوان رقيب جاده محسوب مي شود، افزود: اين ديدگاه درست نبوده بلكه راه آهن با ساير شقوق حمل و نقل همكار است.
وي گفت: در بيشتر كشورهاي دنيا بارهاي مسير بلند با راه آهن و بارهاي كوتاه مسير و توزيع در سطح استان ها با كاميون حمل مي شود.
8023/518
تبريز - ايرنا - قائم مقام مدير عامل و عضو هيات مديره راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: مجوز احداث 130 كيلومتر خط ريلي فرعي به صنايع، معادن و كارخانجات كشور در سال جاري صادر شده است.