۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴
کد خبر: 82704052
T T
۰ نفر
تاثيربازي نهنگ آبي دليل مرگ دانش آموز اصفهاني است

اصفهان- ايرنا- فرمانده انتظامي استان اصفهان دليل سقوط 2 دانش آموز دختر اصفهاني از پل روگذر چمران و فوت يكي از آنان و مجروحيت دانش آموز ديگري را تاثير بازي 'نهنگ آبي' دانست.

چالش «نهنگ آبي» يك بازي اينترنتي است كه در چندين كشور وجود دارد. اين بازي متشكل از يك سري از وظايف واگذاري شده به بازيكنان توسط مديران در طول ۵۰ روز است كه با چالش نهايي، بازيكن نياز به ارتكاب خودكشي دارد.
اصطلاح «نهنگ آبي» از پديده به ساحل آمدن نهنگ ها براي خودكشي است.
به گزارش ايرنا، ظهر ديروز شنبه 29 مهر 2 دختر نوجوان بطور همزمان از پل بزرگراه چمران اصفهان سقوط كرده و به شدت مصدوم شدند كه بر اساس آخرين اطلاعات يكي از آنها جان باخته است.
در اين رابطه پايگاه خبري پليس روز يكشنبه به نقل از فرمانده انتظامي استان اصفهان اعلام كرد كه اين 2 دختر نوجوان قبل از پرت كردن خود توسط يك دستگاه ضبط صوت، با خانواده خود خداحافظي كرده و علت اين كار را انجام بازي آنلاين نهنگ آبي در فضاي مجازي اعلام كرده اند .
سردار 'مهدي معصوم بيگي' افزود: نوجوان مجروح شده نيز بيان داشته كه تحت تاثير بازي دست به اين اقدام زده است.
وي با بيان اينكه پليس درباره بازي نهنگ آبي هشدارهايي داده بود، گفت: اين بازي در كشورهاي مختلف قرباني گرفته و تاثير بسياري بر ذهن دارد و افراد را وادار به رفتارهاي پرخطري همچون خودزني و خودكشي مي كند.
وي تاكيد كرد: پدر و مادرها مي بايست همواره بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و اين را بدانند كه فضاي مجازي در برخي مواقع از فضاي واقعي خطرناك تر است.
فرمانده انتظامي استان اصفهان تصريح كرد: بر اثر اين حادثه يكي از دختران كه 15 ساله بود در دم فوت كرد و ديگري كه 16 ساله بود به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد و بر اساس گزارش هاي موجود، حال دانش آموز مجروح وخيم اعلام شده است.
كيانوش جهانپور مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان نيز به ايرنا گفت: بر اثر اين حادثه يكي از دختران كه به بيمارستان غرضي اصفهان منتقل شده بود بدليل برخورد شديد سر و بدن به زمين و كاهش سطح هوشياري، فوت كرد و دختر ديگري كه به بيمارستان امين اصفهان منتقل شده بود دچار تروماي (مصدوميت) شديد و شكستگي هاي متعدد شده است.
كارشناسان فضاي مجازي و نيروي انتظامي ماه هاي گذشته نسبت به بازي اينترنتي نهنگ آبي هشدار داده بودند.
گ/3011 / 6022 خبرنگار: آسيه معيني - انتشار دهنده : عمادي