۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 83210073
T T
۰ نفر

دشمن براي تسلط بر ما دين و ايمان را نشانه گرفت

۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 83210073
دشمن براي تسلط بر ما دين و ايمان را نشانه گرفت

اصفهان- ايرنا- رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي گفت: دشمنان براي سلطه بر ما، دين و ايمان را نشانه گرفته است و حتي تلاش مي كنند تا نسل جوان را از انقلاب دور كنند.

به گزارش ايرنا، غلامعلي حدادعادل روز جمعه در آيين چهل قلم و تجليل از اهالي قلم متعهد و برجسته در كتابخانه عمومي صائب اصفهان افزود : دشمنان در تلاش هستند چهره انقلاب را خشن، نامعقول، غير مننطقي و كور جلوه دهند.
وي بيان كرد: اخباري كه از جهان و انقلاب اسلامي منتشر مي شود منفي بوده كه به دليل سلطه جهاني بر سلطه گران است كه همين اخبار و سلطه گري ها از طريق فضاي مجازي به جوانان ما القا مي شود.
رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي با بيان اينكه مطرح بودن كتاب به معناي اين است كه انقلاب براساس شعور و درك عقلاني شكل گرفت، خاطرنشان كرد: اين آگاهي، دانايي و بصيرت معرف جنبه عقلاني انقلاب بوده و اهتمام به كتاب جلوه اي از اين واقعيت است.
حدادعادل اضافه كرد: نبايد جنبه عقلاني، خردمندانه و فرهنگي انقلاب را فراموش كنيم بايد بدانيم كه اعتبار اين انقلاب اعتبار و مبناي فكري و فرهنگي است و احترام به كتاب جلوه اي از قدرشناسي ما از عقلانيت و خردمندي انقلاب است.
وي تصريح كرد: بايد كاري كنيم كه ملت ايران ملت كتابخوان باشند نبايد كتاب فروشي ها خلوت، تعطيل و ورشكسته باشند زيرا اين سزاوار اين ملت نيست.
مشاور عالي رهبر معظم انقلاب ادامه داد: بايد كتاب و كتابخانه را عزيز بداريم و در منازل جايي براي كتابخانه و كتابخواني در نظر بگيريم و فرزندان را با كتاب مانوس و دانش آموزان را به كتابخواني تشويق كنيم.
حدادعادل كتابخانه هاي عمومي در سراسر كشور را فرصت دانست و گفت: خوشبختانه كتابخانه ها گسترش پيدا كرده است و چند هزار كتابخانه عمومي با مربيان دلسوز در خدمت فرزندان اين كشور و مردم هستند.
وي ادامه داد : رهبري براي جامعه ايران يك قله بلند تحت عنوان تمدن اسلامي معرفي كرده اند و ما را به سمت آن قله دعوت كردند.
وي با بيان اينكه رهبري از ما خواستند كه همت ما بلند و عزم ما استوار براي ايجاد تمدن اسلامي باشد، تصريح كرد: البته تمدن اسلامي ظرف پنج و 10 سال محقق نمي شود بنابراين مهم آن است كه روي قله حركت كنيم ما و نسل هاي بعد از ما.
رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي بيان كرد : با هم افزايي و دستاوردهاي متعدد مي توانيم به قله اي كه مدنظر رهبري است صعود كنيم.
وي با بيان اينكه اگر 2 اصطلاح سخت و نرم افزار را از فضاي مجازي عاريت بگيريم مي توان گفت فرهنگ نرم افزار و تمدن سخت افزار است، بيان كرد: نرم افزار رسيدن به تمدن اسلامي را در اختيار داريم كه بايد آن را رشد داده و در قالب تمدن اسلامي مجسم و محقق كنيم.
حدادعادل يادآور شد : بزرگترين سرمايه انسان، خرد، عقل و انديشه و سرمايه ديگر ايمان، ذوق، توانايي، اراده، حافظه و زبان است.
وي با اشاره به اينكه ايران مهد ايمان و اصفهان شهر ايمان است، گفت: انقلاب اسلامي مظهر ايمان و به وجود آمدن انقلاب و پايداري و بقا آن نتيجه ايمان است، قدرت اين انقلاب در پول و سلاح نيست.
به گفته رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي، قدرت ايران به امثال شهيد حججي است، كه تمدن و فرهنگ برگرفته از تمدن ايماني است.
وي افزود: زبان فارسي به بركت هنر امثال صائب تبريزي كه شبه قاره بزرگ هند را فتح كرد كه هنر فرهنگ و تمدن و ذوق آن است، اين تمدن و فرهنگ قدرت دفاع از خود را دارد، هر تمدن و فرهنگ بايد مايه دفاع از خود را داشته باشد.
حدادعادل گفت: با اميدواري كامل و مبتني بر آگاهي از داشته ها و مواهب الهي قدم در پنجمين دهه انقلاب گذاشتيم و اين انقلاب را با شكوه تر، نيرومندتر و سرافرازتر به نسل آينده تحويل مي دهيم و پرچم آن را به دست صاحب او مي سپاريم.
وي با بيان اينكه نهاد كتابخانه هاي عمومي ابتكار خوبي به مناسبت چهلمين سال انقلاب انجام داده است، خاطرنشان كرد: در اين راستا از 40 صاحب قلم سراسر كشور تجليل به عمل آمده است.
آيين چهل قلم تجليل از اهالي قلم متعهد و برجسته با حضور حداد عادل رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي در كتابخانه عمومي صائب اصفهان برگزار شد.
/6026/9913/