۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۰۰
کد خبر: 83227265
T T
۰ نفر
انقلاب اسلامي در آرمان هاي خود كارنامه درخشاني دارد

اصفهان - ايرنا - عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: انقلاب در آرمانهاي خود در حوزه استقلال، آزادي، جمهوريت و اسلاميت كارنامه درخشاني دارد.

به گزارش ايرنا، محمد باقر قاليباف روز جمعه در گردهمايي جوانان انقلابي اصفهان با عنوان 'جايگاه مديريت جهادي در تحقق تمدن نوين اسلامي' با اشاره به صدور بيانيه گام دوم انقلاب افزود: يكي از ويژگي هاي مهم اين بيانيه آنست كه در قالب پيامي از هر بعد ، زيبا آرمان ها و عملكرد انقلاب را در مقايسه با روايت هاي متعدد كساني كه با نگاه انديشه سياسي امام خميني (ره) فاصله دارند تبيين كرده است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: اين سند مي تواند مبناي تحليل هاي نسبت به عملكرد گذشته، وظيفه حال و افق آينده باشد و لازمه توجه به آن، اين است كه دلسوزان انقلاب براي حركت رو به جلو بيانيه اقدام كنند.
وي به كارنامه درخشان انقلاب اسلامي اشاره و اضافه كرد : در حوزه مسائل زير ساختي اگر چه مشكل داريم ولي نسبت به شرايط و مشكلات و دشمني هايي كه با اين انقلاب هست، خوب عمل كرده ايم.
قاليباف تصريح كرد : البته بين 'بايدها' و 'واقعيت ها' شكاف جدي داريم و كارهاي نكرده بسيار است، بايد حواسمان باشد كه دشمن قبل از فشار اقتصادي به دنبال فروپاشي ذهني در مردم و ايجاد ترديد در باورهاي مسئولان است.
وي با بيان اينكه باور ما اين است كه مردم ما با وفاتر و بصيرتر از مردم صدر اسلام هستند، ادامه داد : دشمن تلاش مي كند مشكلات را به حساب رهبري بيندازد در حالي كه كساني كه بايد اين شكاف ها را پر كنند مسوولان هستند و بايد بپذيريم كوتاهي ها از ما مسوولان است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه همواره با افتخار از آرمان ها سخن مي گوييم، افزود: البته در يك لايه پايين تر مثل اقتصاد مشكل داريم و ريشه شكاف هاي موجود يا در اين است كه افرادي تصميم گير نسبت به آرمانهاي انقلاب دچار ترديد هستند و نسبت به اسلام سياسي امام (ره) شك دارند يا اينكه ضعف در مديريت و يا اينكه هر دو مشكل وجود دارد.
وي با اشاره به تفاوت تفكر بني صدر و شهدايي چون خرازي در حوزه دفاعي، بيان كرد: شهيدان همچون خرازي با باور قرآني دفاع كردند و امروز اين فرهنگ و باور بايد در بين تصميم گيران وجود داشته باشد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در بيانيه گام دوم انقلاب مي‌ بينيم كه در جايي كه انقلاب ما چه در حوزه آرماني و چه در حوزه عملكردي افتخار داشته نشان از باورهايي بوده كه منطبق بر سنت الهي است.
قاليباف اظهارداشت: اگر امروز در حوزه اقتصادي مشكل و فساد وجود دارد به خاطر ذات اقتصاد دولتي است و لذا اگر اقتصاد دست مردم باشد مي توانند چاره انديشي كنند.
به گفته وي 30 درصد مشكلات اقتصادي مربوط به تحريم هاست در حالي كه 70 درصد مربوط به مشكلات دروني خودمان است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه تمدن سازي فرآيندي است كه بايد در تمام شوون به آن توجه مداوم شود، افزود: پارس جنوبي جز افتخارات است ولي نتوانسته ايم از اين ظرفيت را در رفع مشكلات مردم، رفاه و اقتصاد آنها استفاده كنيم.
قاليباف با اشاره به برخي شايعات پيرامون خود از جمله اختلاس و فرار از كشور، تصريح كرد : دشمن با شايعات به دنبال فروپاشي ذهني مردم است و نبايد به اين شايعات توجهي كرد و اطمينان داشته باشيد كه محمدباقر قاليباف در زندگي شخصي خود هيچ كار اقتصادي و ثروت اندوزي در زندگي انجام نداده است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ارتباط با پرونده هاي مطرح شده در شهرداري تهران، گفت: هر مجموعه اي اشكالاتي دارد ولي بايد ديد در هر مجموعه آيا فساد اداري كم شده يا بيشتر شد و در طول مدت تصدي ما در شهرداري به اذعان پنج دستگاه نظارتي فساد كاهش داشت.
گردهمايي جوانان انقلابي اصفهان با عنوان 'جايگاه مديريت جهادي در تحقق تمدن نوين اسلامي با نگاه به تاكيد رهبر معظم انقلاب بر تمدن سازي در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي' به همت مجموعه فرهنگي تحقيقاتي 'بينش مطهر' و 'دفتر تبليغات اسلامي اصفهان' در حسينيه جواد الائمه (ع) اين شهر برگزار شد.
6025//7134/