۶ فروردین ۱۳۹۸، ۰:۵۲
کد خبر: 83254709
T T
۰ نفر
سيلاب موجب آبگرفتگي واحدهاي مسكوني در شهرهاي اصفهان شد

اصفهان- ايرنا- مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: بارندگي شديد و به دنبال آن جاري شدن سيلاب موجب آبگرفتگي واحدهاي مسكوني و بروز خساراتي براي ساكنان تعدادي از شهرهاي اين استان شده است.

منصور شيشه فروش بامداد روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بر اثر بارندگي 24 ساعت گذشته بخشي از واحد مسكوني در شهرهاي تيران و كرون، سميرم و روستاهاي فريدونشهر دچار آبگرفتگي شد.
وي اضافه كرد: همچنين بخشي از واحدهاي مسكوني اين شهرستان ها دچار خسارت آبگرفتگي شدند.
مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان با بيان اين كه پيش بيني هاي لازم براي سيل در استان انجام شد، اظهارداشت: تا ساعت بامداد امروز مورد خاص و بحراني در استان گزارش نشده است.
وي تصريح كرد : برق هفت روستاي پشت كوه فريدونشهر همچنين بدليل بارش سنگين برف قطع و دست كم ديوار 15 واحد مسكوني در اين روستاها تخريب شده است.
وي يادآور شد : هم اكنون نيروهاي امدادي مربوط در حال رسيدگي به خسارت ديدگان سيل اين استان هستند.
دهستان پشتكوه موگويي با هشت روستا و جمعيتي بالغ بر سه هزار و 200 نفر در غرب فريدونشهر قرار دارد.
شهرستان فريدونشهر با 60 هزار نفر جمعيت در 180كيلومتري غرب اصفهان است.
شيشه فروش با اشاره به جاري شدن سيل در دهستان جبل از توابع شرق اصفهان بيان كرد: بارندگي و سيلاب در اين روستا خسارت مالي و جاني بهمراه نداشته و كنترل شده است.
دهستان جبل امامزاده شاه الدين ناصر با حدود 2 هزار نفر جمعيت در ۷۵ كيلومتري شرق اصفهان قرار دارد.
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان نايين گفت : 30مسافر كه در سيلاب منطقه انارك اين شهرستان گرفتار شدند از سوي نيروي هاي اين جمعيت نجات يافتند.
ابراهيم عادل زاده ناييني دوشنبه شب در گفت و گو با ايرنا گفت: اين مسافران امشب در محور ارتباطي انارك - نايين گرفتار سيل شدند كه با تلاش نيروهاي جمعيت هلال احمر نايين و انارك نجات يافتند.
به گزارش ايرنا، سيلاب بخشي از محور مناطق يادشده را تخريب كرده است.
وي اظهارداشت: اين مسافران بلافاصله به پايگاه امداد و نجات نايين منتقل و اسكان داده شدند.
وي افزود: اين حادثه در محور انارك به روستاي اسماعيليون كيلومتر 15 اتفاق افتاد و هشت خودرو سواري نجات يافتند.
وي با اشاره به اين كه بر اساس پيش بيني هاي اداره كل هواشناسي اصفهان بارش ها تا فردا ( سه شنبه) در اين استان ادامه دارد تصريح كرد: نبايد بگذاريم سيل وارد خانه ها و منازل مسكوني شود.
سامانه بارشي از روز يكشنبه گذشته از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد كشور شده است و انتظار مي رود كه غالب نقاط كشور را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق در برگيرد.
بر اين اساس با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب كشور احتمال طغيان رودخانه ها، وقوع سيلاب در برخي استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
7150/6026/