۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۱
کد خبر: 83268967
T T
۰ نفر

افزون بر 226 میلیون دلار كالا از كاشان صادر شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۱
کد خبر: 83268967
افزون بر 226 میلیون دلار كالا از كاشان صادر شد

كاشان - ایرنا - مسوول واحد ارزیابی گمرك استان اصفهان مستقر در كاشان از صادرات افزون بر 226 میلیون و 926 هزار دلار كالا از این شهرستان به كشورهای خارجی در سال گذشته خبر داد.

علی مراد نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، وزن این كالاها را بیش از 146 میلیون و 675 هزار كیلوگرم برشمرد و افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی افزون بر 110 درصد و از نظر ارزی سه درصد به نسبت مدت مشابه سال پیش از آن افزایش نشان می دهد.
وی ظرف های آركوپال، پلاستیك، ملامین، انواع نخ، باسكول، الیاف مصنوعی، آلومینیوم، چینی و قالب فلزی را از جمله محصولات صادراتی این شهرستان به خارج از كشور عنوان كرد.
مسوول واحد ارزیابی گمرك استان اصفهان مستقر در كاشان بیان كرد: گلاب و عرقیات گیاهی، لوله های چدنی و پلیكا، مفتول مسی، لنت ترمز، كولر آبی، گونی، آبلیمو، مواد شوینده، لبنیات و مواد پی وی سی سایر كالاهای صادراتی از گمرك كاشان به خارج از كشور را تشكیل می دهد.
مسوول واحد ارزیابی گمرك استان اصفهان مستقر در كاشان یادآور شد: بیشترین حجم كالاهای صادراتی شهرستان كاشان را به ترتیب فرش ماشینی و مصولات فولادی بوده است.
به گفته وی سوئد، استرالیا، كانادا، فنلاند، سنگاپور، لبنان، مالزی، تاجیكستان، موزامبیك، تركمنستان، لیتوانی، اندونزی، اسپانیا، انگلیس، آلمان، ژاپن، روسیه، زامبیا، هلند، برزیل، بلغارستان، اتریش، چین، ازبكستان، اوكراین، افغانستان، آفریفای جنوبی، قطر، آلبانی، كویت، آذربایجان، ارمنستان، اردن، گرجستان، ویتنام، بحرین، هند، پاكستان، اوگاندا، كنیا، قزاقستان و تركیه از مقصدهای كالاهای صادراتی این شهرستان هستند.
كالاهایی با ارزش افزون بر 219 میلیون و 976 هزار دلار سال 1396 از گمرك كاشان به مقصد كشورهای خارجی صادر شده بود كه این رقم در سال 1395 به نزدیك 174 میلیون و 40 هزار دلار می رسید.
شهرستان 365 هزار نفری كاشان با برخورداری از افزون بر یكهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی كوچك و بزرگ در فاصله نزدیك به 200 كیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
6136/8123