۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۹
کد خبر: 83299390
T T
۰ نفر

صادرات صنعت سنگ سال گذشته 100 هزار تن افزايش پيدا كرد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۹
کد خبر: 83299390
صادرات صنعت سنگ سال گذشته 100 هزار تن افزايش پيدا كرد

اصفهان- ايرنا- رئيس اداره سنگ هاي تزئيني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات صنعت سنگ سال گذشته با توجه به نرخ ارز و همت فعالان اين عرصه نسبت به سال 96 حدود 100 هزار تن افزايش پيدا كرد.

به گزارش ايرنا، محسن گليجاني روز چهارشنبه در چهارمين همايش صنعت سنگ در سالن همايش هاي اتاق بازرگاني اصفهان افزود: در سال ٩٦ حدود ٤٨٠ هزار تن سنگ بريده شده ويك ميليون تن سنگ خام و در بخش فرآوري ٨٩ هزار تن صادر شد.
وي تصريح كرد: ايجاد و گسترش هولدينگ هاي صادراتي مي تواند از قيمت هاي منفي جلوگيري كند همچنين بالا بردن كيفيت، در كاهش قيمت و صادرات موثر است.
گليجاني با اشاره به اينكه بيش از ٢ هزار معدن سنگ تزييني فعال در كشور وجود دارد كه حدود هزار و 200 فعال و مابقي غير فعال و يا در حال تجهيز است ، افزود: ظرفيت اسمي معادن ٢٧ ميليون تن است اما ميزان توليد سنگ بريده شده در سال گذشته نسبت به سال ٩٦ به دليل مشكلات در ساخت و ساز و ركود در اين حوزه كاهش پيدا كرده است.
رئيس اداره سنگ هاي تزئيني در وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرفيت نسبي واحدهاي فرآوري سنگ را بيش از ١٨٠ ميليون مترمربع برآورد كرد و گفت: اكثر ماشين آلات در معادن مستهلك است كه نوسازي آن يكي از مواردي است كه در جهت توليد استاندارد بايد به آن توجه شود.
رئيس اداره سنگ هاي تزئيني در وزارت صنعت، معدن و تجارت تاكيد كرد: در راستاي تامين مواد مصرفي در سال گذشته اقدامات بسياري صورت گرفت تا فعالان صنعت سنگ با مشكل مواجه نشوند.
همايش صنعت سنگ ايران با حضور رضايي استاندار اصفهان، گلشيرازي، رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اصفهان، احمدي رييس كانون سراسري سنگ ايران، رسول يارمحمديان، مديرعامل نمايشگاه بين المللي اصفهان و جمعي از مديران استاني در محل اتاق بازرگاني اين شهر برگزار شد.
6022 / 9913/