'یوسف نوری' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: پیش از این سه هزار مدرسه در سراسر كشور هوشمند سازی شده بود كه آموزش و پرورش قصد داشت 20 هزار مدرسه را هوشمند سازی كند كه در نهایت 26 هزار مدرسه هوشمند سازی شد.
وی ادامه داد: در نظام تعلیم و تربیت لازم بود تا از یادگیری های كهنه خارج شده و به یادگیری های نوین ورود یابیم یادگیری نوینی كه با ذائقه دانش آموز همخوانی داشته باشد و به نوعی وی را پای گیر درس كند.
رییس مركز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هوشمند سازی مدارس به عنوان ابزار نوینی در یادگیری دانش آموزان، گفت: استفاده از فناوری معلم و دانش آموز را پژوهنده و فعال تربیت می كند.
نوری اضافه كرد: فناوری باعث می شود تا سرعت یادگیری دانش آموزان دو برابر شود و تجارب نشان داده كه فناوری سرعت یادگیری را بین 50 تا 75 درصد افزایش می دهد و عمق یادگیری را بیشتر می كند.
وی ادامه داد: امروزه با توجه به نظریه های یادگیری مبنی بر ارتباط گیری و بر پایه فناوری، دانش آموز پژوهش محور تربیت می شود.
مدارس هوشمند مدارسی هستند كه مبانی توسعه آنها استفاده از فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات است.
اجتمام**9105**1647
![26 هزار مدرسه در سراسر كشور هوشمند شد 26 هزار مدرسه در سراسر كشور هوشمند شد](https://img9.irna.ir/old/Image/1391/13910712/80353870/N80353870-3237600.jpg)
تهران- رييس مركز آمار و فناوري اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: 26 هزار مدرسه در سراسر كشور هوشمند شده است.