'فاطمه قربان ' معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش روز یكشنبه در همایش روز جهانی كودك در دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: آموزش و پرورش باید بر اساس فلسفه اسلامی تدوین و افق آینده آن نیز بر این اساس روشن شود.
قربان با اشاره به اینكه 500 نفر از كارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه و معلمان فرهیخته در تدوین سند تحول بنادین آموزش و پرورش نقش داشتند ، افزود: این سند ابتدا در دوره های عالی آموزش و پرورش و در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و اكنون به عنوان عالی ترین مرجع قانونگذاری آموزشی كشور بشمار می رود.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت : پس از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، ارتقاسطح فرهنگ عمومی جامعه بر اساس باورهای اصیل ایرانی و اسلامی مورد توجه قرار گرفت .
قربان تصریح كرد: تحقق این مهم مستلزم افزایش سطح سواد جامعه است ، البته در سالهای اخیر پیشرفت خوبی در زمینه آموزش همگانی كودكان لازم التعلیم اتفاق افتاده است .
وی گفت:بر اساس آخرین آمار مركز آمارو فناوری وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته 4/98درصد پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی داشتیم.
قربان افزود: همچنین قوانین متعددی در زمینه نگهداشت كودكان لازم التعلیم در مقاطع ابتدایی و راهنمایی تصویب شده است.
وی اظهار داشت : بر اساس سند چشم انداز 20 ساله ، دولت موظف شده تا وسایل یا امكانات آموزش و پرورش رایگان را تا پایان دوره متوسطه برای كودكان بویژه در مناطق محروم و كمتر توسعه یافته فراهم كند.
قربان اظهار داشت : طرح توسعه كتابخانه های كلاسی نیز در مقطع ابتدایی و هوشمند سازی مدارس در دستور كار قرار دارد.
به گفته قربان،جشنواره الگوی كیفی آموزش و روشهای نوین یادگیری در سال تحصیلی 89-90در 40 درصد مدارس (بیش از 20 هزار مدرسه ) ، در سال تحصیلی 90-91 در 45 درصد مدارس (27هزار مدرسه ) و در سال تحصیلی 92 نیز در بیش از 50 درصد مدارس اجرایی می شود.
اجتمام **9022**9135 1568
![آموزش تخصصي200 هزار معلم ابتدايي آموزش تخصصي200 هزار معلم ابتدايي](https://img9.irna.ir/old/Image/1391/13910716/80359050/N80359050-3246941.jpg)
تهران - يك مقام مسوول مي گويد طي دو سال گذشته بيش از 60 درصد معلمان ابتدايي شامل 200 هزار نفر ، آموزشهاي تخصصي را فرا گرفته اند.