۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 80362150
T T
۰ نفر
مهلت ثبت نام كارشناسي پيوسته و ناپيوسته فراگير سال 91 پيام نور تمديد شد

تهران - رييس مركز آزمون دانشگاه پيام نور از تمديد مهلت ثبت نام داوطلبان مقاطع كارداني به كارشناسي(كارشناسي ناپيوسته) و كارشناسي دوره هاي فراگير سال 1391 اين دانشگاه تا روز پنجشنبه 20 مهر ماه خبر داد.

'بهنوش سلیم بهرامی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: داوطلبان شركت در آزمون كارشناسی پیوسته و ناپیوسته فراگیر پیام نور تا ساعت 24 روز پنجشنبه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای انجام ثبت نام خود اقدام كنند.

پیشتر 18 مهر ماه آخرین مهلت ثبت نام داوطلبان مقاطع كاردانی به كارشناسی(كارشناسی ناپیوسته) و كارشناسی دوره های فراگیر سال 1391 اعلام شده بود.

وی با بیان آنكه دفترچه راهنمای آزمون دوره های فراگیر پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و سایت دانشگاه پیام نور قابل مشاهده و دسترسی است، به داوطلبان توصیه كرد از دفترچه هایی كه به غیر از این دو روش و توسط برخی موسسات آموزشی خارج دانشگاه منتشر شده اند، توجه نكنند.

سلیم بهرامی درمورد افراد مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون دوره های كارشناسی و كاردانی به كارشناسی فراگیر پیام نور نیز توضیح داد: دیپلمه های كاردانش و فنی و حرفه ای كه دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده اند، نمی توانند در این آزمون شركت كنند اما اگر این دیپلمه ها، پیش دانشگاهی را گذرانده باشند حق ثبت نام و شركت در این آزمون ها را خواهند داشت.

وی درباره شرایط شركت دارندگان مدرك كاردانی در آزمون كاردانی به كارشناسی یا كارشناسی پیوسته فراگیر نیز گفت: دارندگان مدرك كاردانی مورد تایید وزارتخانه های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش می توانند، در آزمون كارشناسی ناپیوسته فراگیر شركت كنند و درمورد دارندگان مدرك كاردانی آموزشكده های 'سما'(وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی) نیز چنانچه این افراد دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده باشند، می توانند فقط در آزمون كارشناسی فراگیر شركت كنند.

سلیمی ادامه كرد: دارندگان مدرك كاردانی 'سما' چنانچه دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشند، حق شركت در آزمون مقطع كاردانی به كارشناسی فراگیر را خواهند داشت و واحدهای آنها تطبیق داده خواهد شد، اما اگر مدرك پیش دانشگاهی نداشته باشند واحدهای آنها تطبیق داده نمی شود و مدرك كاردانی آنها معادل مدرك پیش دانشگاهی تلقی خواهد شد كه با آن می توانند در آزمون كارشناسی فراگیر شركت كنند.

با اعلام تمدید مهلت ثبت نام كارشناسی و كاردانی به كارشناسی فراگیر، داوطلبان تا روز پنجشنبه 20 مهر ماه، فرصت خواهند داشت با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش و با استفاده از كارت های بانكی عضو شبكه شتاب، پس از پرداخت مبلغ 65 هزار تومان، كارت اعتباری ثبت نام آزمون مقطع كارشناسی پیوسته یا ناپیوسته فراگیر پیام نور را خریداری و نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

چنانچه داوطلبان پس از ثبت نام، مغایرتی در خصوص مشخصات ثبت نامی خود در تقاضانامه مشاهده كردند تا 20 مهر ماه فرصت دارند جهت ویرایش اطلاعات به پایگاه اینترنتی سنجش مراجعه و مورد یا موارد اشتباه را اصلاح كنند.

ثبت نام داوطلبان مقطع كارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نیز از روز یكشنبه 16 مهر ماه آغاز می شود و تا شنبه 22 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

توزیع اینترنتی كارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون های كاردانی به كارشناسی، كارشناسی پیوسته و كارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از 21 تا 23 آذر ماه انجام خواهد شد.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون سه مقطع كاردانی به كارشناسی، كارشناسی و كارشناسی ارشد سال 1391 فراگیر پیام نور، روز جمعه 24 آذر ماه در حوزه های امتحانی سراسر كشور برگزار خواهد شد.

فراهنگ ** 1055 ** 1071
۰ نفر