۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۹
کد خبر: 80362272
T T
۰ نفر
رييس جمهوري: جوانان ايران خود را در بالاترين سطح دنيا باور كرده اند

تهران - رييس جمهوري اسلامي ايران با بيان اين كه جوانان ايراني بزرگ ترين سرمايه كشور و ملت هستند، گفت:جوانان امروز ايران اسلامي خود را در بالاترين سطح عالم باور كرده اند و پيشرفت در حوزه هاي مختلف حاكي از اين امر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' ظهر روز سه شنبه در نخستین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی كه در محل ساختمان قدیم مجلس برگزار شد خطاب به نمایندگان این مجلس، افزود: تك تك شما می توانید به مرزهای متعالی برسید و مبادا خود را در پایین تر از آن سطح باور كنید.

رییس جمهوری با اشاره به جایگاه شایسته ملت ایران اظهار داشت: اگر همه ملت خود را در بالاترین قله باور كنند تمامی بخش ها در كشور شكوفا می شود، ادبیات، نوع برنامه ریزی و معیارها برای زندگی نیز تغییر می یابد.

احمدی نژاد تصریح كرد كه تحولات بیرونی تابع درون انسان است و فرد به نقطه ای می رسد كه تصمیم بگیرد و خود را در آن سطح باور كند.

وی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی و جوانان كشور گفت: 'این را بدانید كه آینده را شما می سازید نه تحولات بین المللی، دولت آمریكا و اقتصاد جهان.'

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با تاكید بر این كه نباید سعادت را به برخورداری مادی تفسیر كرد، افزود: همه دوست دارند سعادتمند باشند اما برخی تصور می‌كنند برخورداری مادی یا عناوین مادی سعادت آفرین است در حالی كه ارزش‌هایی همچون كرامت و عشق به انسان‌ها ما را جاودانه می‌كند.

وی ادامه داد: آنچه در زندگی اهمیت دارد ظواهر نیست بلكه محتوا و كیفیت زندگی است؛ در واقع اگر ملتی اهل تن دادن به پستی نباشد خدا عزت را به آن ملت اعطا خواهد كرد.

احمدی نژاد با تاكید بر این كه باید بر ارزش‌های الهی، عدالت خواهی، انسانیت و حقیقت پافشاری كنیم، گفت: این موضوع به معنای آن نیست كه می‌توانیم عدالت را به طور كامل اجرا كنیم اما راه رسیدن به سعادت از مسیر عدالت و انسانیت است.

رییس قوه مجریه در ادامه با یادآوری سند چشم انداز بیست ساله كشور، گفت: بر اساس این سند باید در سال 1404 رتبه نخست علمی را در منطقه به دست آوریم این در حالی است كه هنوز 6 سال از تدوین این سند نگذشته، از لحاظ پیشرفت علمی منطقه را پشت سرگذاشتیم.

احمدی نژاد، دلیل كسب رتبه نخست سرعت رشد علمی دنیا توسط ملت ایران را خودباوری جوانان، دانشگاهیان و دانشمندان این سرزمین كه می‌توانند در رده نخست جهان قرار بگیرند، دانست و خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران اكنون به كشوری هسته‌ای و فضایی تبدیل شده است.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: باید برای بازدید از پروژه‌های اصلی كشور اردوهایی برای نمایندگان مجلس دانش آموزی تدارك دیده شود.

نمایندگان مجلس دانش آموزی در نخستین نشست ششمین دوره این مجلس و در حضور رییس جمهوری با اهدای لوح تقدیر به پدر شهید 'احمدی روشن'، از این دانشمند هسته‌ای كشورمان تجلیل كردند.

در پایان این مراسم نمایندگان مجلس دانش آموزی با رییس جمهوری عكس یادگاری گرفتند.

سیام**9012**9132**1478
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست