۲۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۱۵
کد خبر: 80375092
T T
۰ نفر
معاون وزيرآموزش وپرورش: نسلي پويا و متعهد براي آينده پرورش دهيم

بوشهر- معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت:براي تربيت فرزندانمان بايد آنان را خوب بشناسيم وبا اين شناخت، نسلي پويا و متعهد را براي آينده پرورش دهيم.

به گزارش ایرنا، حسین هژبری روز چهارشنبه در همایش عفاف و حجاب در استان بوشهر افزود: مسائل تربیتی ازحساسیت ویژه ای برخورداراست ودر این شرایط اگر ذره ای دیر كنیم، نمی توانیم فرزندانمان را از آسیب ها مصون نگه داریم.

معاون وزیرآموزش وپرورش اضافه كرد:بایدباشناخت كودكانمان آنان راآسیب شناسی وآسیب زدایی كنیم و به نیازهای آنان تا حد معقول پاسخ دهیم.

وی گفت: یكی از مشكلات بچه های امروز این است كه شادی و دوستی در خانه ها كم شده است و این امر كانون خانواده را با مشكل مواجه می كند.

هژبری ادامه داد:والدین مشكلات بچه ها را طبیبانه، با نرمی و صبر حل و فصل كنند نه با تحقیر و سرزنش به نیازهای آنان پاسخ دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: هیچ كودكی ذاتا متهم و مجرم نیست بلكه این رفتار ناصواب ماست كه او را به گرداب های مختلف اجتماعی می كشاند.

استاندار بوشهر نیز گفت: اسلام در مساله حجاب هیچ اجبار، سخت گیری و سهل انگاری ندارد بلكه حجاب را به عنوان سپر درمقابل تهاجم دشمن و صدفی برای زنان می داند.

فریدون حسنوند افزود: مساله حجاب برخلاف ادعای برخی از دشمنان از طرف اسلام با زبانی شیوا، استدلالی منطقی و اخلاقی مطرح شده است.

وی بیان كرد:غرب امروز با شعار دموكراسی و دفاع از حقوق زنان به هویت، كرامت و شخصیت زنان حمله كرده و این مخلوق پاك را به ابتذال می كشاند.

حسنوند گفت:هیچ چیزی بهتر از حجاب نیست مدعیان برقراری دموكراسی زن را به عنوان كالایی برای رسیدن به اهداف شخصی شان به جامعه معرفی می كنند این در حالی است كه اسلام همواره این شخصیت را تكریم كرده است.

استاندار بوشهر گفت: باید با سلاح علم، منطق، زیبایی و انسانیت دختران و زنانمان را به مساله حجاب و ضرورت رعایت آن واقف و از دسیسه دشمنان دور كنیم.

مدیركل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: یكی از آسیب های جدی جامعه ما این است كه الگوهایی كه خدا معرفی كرده و در سیره اهل بیت وجود دارد را به نسل جوان معرفی نكرده ایم.

خلیل رضایی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی زناشویی، تربیت فرزند، ازدواج، خانه داری، ولایت مداری، ارتباط اجتماعی و حجاب و عفاف برای همه مسلمانان الگو است و با شناخت ابعاد شخصیتی آن حضرت از ایشان الگو و سرمشق بگیریم.

وی اضافه كرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش كه برگرفته از قرآن و سیره اهل بیت است، به دنبال معرفی الگوهای واقعی به نسل جوان است.

رضایی گفت: امروز دشمن برای ضربه زدن به انقلاب، زنان را مورد هجمه قرار داده است، این درحالی است كه ایمان و اخلاص شما دختران و زنان مسلمان دشمن را عاجز و ناتوان كرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان بوشهر نیزگفت:همایش حجاب و عفاف برای تقدیر از 110دانش آموز دختر است كه در مسابقه كتابخوانی كتاب 'حجاب عزت است یا اسارت' نوشته استاد ذبیحی به رقابت پرداختند.

علی موحدی اضافه كرد:این كتاب بین 10هزار دانش آموز دختر سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی در استان بوشهر توزیع شد كه 9هزار و 500نفر در مرحله شهرستانی، پنج هزار نفر در مرحله منطقه ای و دو هزار نفر در مرحله استانی به رقابت پرداختند و از بین این افراد 110نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند. ك/2

629/539 /675
۰ نفر