۲۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۱
کد خبر: 80378452
T T
۰ نفر
روش تدريس حلقه مفقوده بسياري از دانشگاه ها و مدارس است

تهران - وزير آموزش و پرورش گفت: بزرگترين هنر دانشگاه فرهنگيان توليد روش ها و فنون تدريس است اين در حالي است كه هم اكنون روش تدريس حلقه مفقوده بسياري از دانشگاه ها و مدارس است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'حمیدرضا حاجی بابایی' روز شنبه در مراسم هم اندیشی تبیین و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزش و پرورش كه در تهران برگزار شد، با بیان اینكه باید نگرش ها نسبت به آموزش و پرورش تغییر كند، اظهار داشت: برداشت ها و نگاه های اشتباه بزرگترین ضربه را به آموزش و پرورش وارد كرده بنابراین باید نوع نگاه به معلمان و آموزش و پرورش تغییر كند.

حاجی بابایی با اشاره به اینكه روند غلطی در مدارس امروز دنبال می شود، یادآور شد: باید این روند غلط اصلاح شود و فقط نباید به اخذ دیپلم دانش آموزان در مدارس اكتفا كنیم و افراد بیكار را تحویل جامعه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش اضافه كرد: باید دانش آموزان را با پنج عنصر علم، ایمان، تفكر، اخلاق و عمل و در رابطه با خود، خدا، خلق و خلقت و همچنین در 11 حوزه یادگیری در مدارس تربیت كنیم.

حاجی بابایی با بیان اینكه معلم در تحول بینادین آموزش و پرورش به مجهزترین و به روزترین عنصر آموزش و پرورش تبدیل خواهد شد، گفت: تمام برنامه ریزی های لازم برای تربیت این معلمان براساس عناصر ذكر شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گرفته تا از این طریق دانشگاهی به عنوان دانشگاه فرهنگیان تاسیس و معلمان در آنجا تحت آموزش قرار گیرند.

وی با اشاره به اینكه نظام رتبه بندی معلمان نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی و كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، افزود: براساس نظام رتبه بندی معلمان، خروجی دانشگاه فرهنگیان، كارمند نخواهد بود بلكه معلم تربیت خواهد كرد.

اجتمام ** 9105 ** 1788 **1569
۰ نفر