۲ آبان ۱۳۹۱، ۲۱:۰۷
کد خبر: 80384225
T T
۰ نفر
پهناي باند اينترنت 60 هزار مدرسه كشور به 2 مگابايت افزايش مي يابد

قم- پهناي باند اينترنت 60 هزار مدرسه كشور تا پايان سال جاري به 2 مگابايت بر ثانيه افزايش مي يابد.

به گزارش ایرنا، 'علی نوری' مدیر كل فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، سه شنبه شب در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه مدارس هوشمند استان قم در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این استان، اظهار داشت: طبق مصوبه دولت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به انجام این كار تا مدت زمان یاد شده است.

وی با اشاره به عدم دسترسی مدارس كشور به اینترنت پرسرعت اظهار داشت: زمانی مدارس تنها از طریق اینترنت اشتراكی به صورت دایال آپ با سرعت 24 كیلو بایت برثانیه به اینترنت متصل بودند كه این میزان سرعت حتی برای تماشای یك عكس هم كافی نبود.

نوری با اشاره به اینكه در سال 85 تنها 28 مدرسه كشور امكان اتصال به اینترنت پر سرعت را داشتند، افزود: این تعداد مدرسه تا سال پایانی برنامه چهارم توسعه به 15 هزارمدرسه ارتقاء پیدا كرد و هم اكنون به 44 هزار مدرسه افزایش یافته است.

مدیر كل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش یادآور شد: از این تعداد مدرسه 16 هزار مدرسه هم اكنون از اینترنتی با پهنای باند 2 مگابایت بر ثانیه استفاده می كنند و امكانات بسیاری را در اختیار دارند.

نوری با تاكید بر استفاده مدارس از وسایل كمك آموزشی هوشمند و دیجیتال تصریح كرد: بدون شك استفاده از وسایل هوشمند در كار آموزش تاثیر بسیار زیادی در فراگیری دروس دارد، چرا كه امروزه روانشناسان ثابت كرده اند كه تاثیر یك تصویر ثابت در امر تعلیم بیشتر از 10 هزار كلمه است.

این مقام آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه هم اكنون بیش از 26 هزار و 193 مدرسه كشور هوشمند شده اند، افزود: این میزان 24 درصد كل مدارس كشور را در بر می گیرد كه با محاسبه مدارس اقماری این آمار به 40 هزار مدرسه نیز می رسد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر شاخص رایانه ای مدارس كشور در زمان كنونی نسبت به سال پایانی برنامه چهارم توسعه، افزود: در حال حاضر امكان دسترسی دانش آموزان در مدارس به رایانه از رشد چشمگیری نسبت به قبل برخوردار است.

نوری با اشاره به وسایل متعدد و مورد نیازعلاوه بر رایانه برای هوشمند سازی مدارس مانند ویدیو پروژكتور و وایت برد هوشمند اظهار داشت: با توجه به اضافه شدن این وسایل و تجهیزات هم اكنون این رشد با سرعت كندی مواجه شده كه اقدامات لازم در مورد آن در حال انجام است.

نمایشگاه هوشمند سازی مدارس استان قم تا روز جمعه هفته جاری همه روز از ساعت 15 تا 22 در محل دایمی نمایشگاه های بین اللمللی این استان دایراست.ك/2

7406/1535**1368**
۰ نفر