۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۵۳
کد خبر: 80384823
T T
۰ نفر
هشدار وزير اطلاعات به افرادي كه با بيگانگان در زمينه اخلالگري‌هاي ارزي همراهي مي‌كنند

تهران - وزير اطلاعات، گفت: به افرادي كه با بيگانگان در زمينه اخلالگري‌هاي ارزي همراهي مي‌كنند از جمله ضد انقلاب‌ها و فتنه‌گران هشدار مي‌دهيم و آنها بدانند كه فعاليت‌هايشان را بطور كامل رصد مي‌كنيم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'حیدر مصلحی' روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: اطلاعات به دست آمده حاكی‌از نقش بیگانگان خصوصا شبكه‌های تلویزیونی‌خارجی‌ در اخلالگری‌های بازار ارز است.

وی یادآورشد: تا‌كنون تعداد افرادی كه در خصوص اخلالگری در بازار ارز دستگیر شده‌اند به 50 نفر رسیده است.

وزیر اطلاعات در خصوص اخلالگری‌ها در بازار ارز، افزود: در این قضیه عوامل مختلفی دخیل و تاثیرگذار هستند و ما به عنوان دستگاه امنیتی مسوولیت پیگیری یك بخش از این عوامل را داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی اظهارداشت: دستگاه‌های اطلاعاتی كشور با هماهنگی‌های خوبی كه داشتند توانسته‌اند اخلالگرانی را كه بخشی از آن‌ها دون پایه و بخشی دیگر عوامل ثابت بوده‌اند را شناسایی كنند و در شناسایی‌ها نتایج بسیار خوبی به دست آمده است.

وی ادامه داد: از جمله نتایجی كه به دست آمده، نقشی است كه بیگانگان خصوصا برخی شبكه‌های تلویزیونی و خارجی در این میان ایفا می‌كنند و مردم باید نسبت به این مسایل هوشیار باشند.

وزیر اطلاعات گفت: البته مردم ما در مقاطع مختلف با هوشیاری با اهدافی كه بیگانگان دنبال می‌كنند، مقابله‌های خوبی داشته‌اند كه لازم می‌دانم در این زمینه از آنها تشكر كنم.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در ادامه اظهارداشت: همچنین به افرادی كه با بیگانگان همراهی می‌كنند از جمله ضد انقلاب‌ها و فتنه گران هشدار می‌دهم و خیلی‌ها هم باید حواسشان جمع باشد كه نخواهند از این فضاسازی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده كنند.

وی هشدار داد: ما نوع حركت‌های این افراد را رصد می‌كنیم و به دقت آن را تحت نظر و كنترل داریم.

وزیر اطلاعات با بیان این كه بخشی از عوامل اخلالگری در بازار ارز نیز گروهی اخلالگر حاضر در صحنه و میدان هستند، گفت: در این خصوص بازداشت‌هایی صورت گرفته و در ارتباطات و نوع اقدامات افراد بازداشت شده شناسایی‌هایی انجام شد و اطلاعات بسیار خوبی از آنها به دست آمده است كه از این اطلاعات در اقدامات و كنترل‌های بعدی استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان این كه همه بازداشت‌‌ها مربوط به وزارت اطلاعات نیست، اظهارداشت: بخشی از این بازداشت‌ها را وزارت اطلاعات انجام داده و بخشی هم توسط نیروی‌های انتظامی و سایر دستگاه‌های هماهنگ با وزارت اطلاعات انجام شده است.

وی افزود: ما به عنوان دستگاه امنیتی كشور، بخشی را كه مربوط به دستگاه امنیتی برای كنترل بازار ارز است، كنترل خواهیم كرد و اجازه اخلالگری و سوء استفاده از موقعیت را نخواهیم داد.

وزیر اطلاعات همچنین در خصوص تعداد دستگیر‌شدگان در ارتباط با اخلالگری بازار ارز گفت: 40 نفری كه قبلا اعلام شد، بخشی از این دستگیری‌ها است و در مجموع افرادی كه از سوی دستگاه‌های مختلف دستگیر شده‌اند حدود 50 نفر است.

وی افزود: بخشی از این بازداشت‌ها در مركز و بخشی از دیگر نیز در استان‌های مختلف صورت گرفته است.

وزیر اطلاعات همچنین گفت: كشورهایی در اطراف ما در حال كمك به عوامل اخلالگری در بازار ارز هستند كه آن‌ها هم باید حواسشان را جمع كنند چرا كه اقدامات و فعالیت‌های آن‌ها را نیز رصد می‌كنیم و به دقت زیر نظر داریم و در موقع مناسب اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در خصوص فردی كه یكی از مسوولان عالی كشور از او به عنوان یكی از اخلالگران مهم بازار ارز نام برده است، گفت: در مورد افراد تا زمانی كه مسیر قانونی و قضایی رسیدگی به پرونده آن‌ها طی نشود ، صحبت نمی‌كنیم.

وی خاطرنشان كرد: افرادی دستگیر شدند كه به موقع و پس از انجام شدن اقدامات قضایی ، درباره آن اطلاع رسانی می شود.

وزیر اطلاعات درباره انفجار اخیر در خط لوله گاز در خاك تركیه هم گفت: دستگاه اطلاعاتی تركیه درحال پیگیری و انجام اقدامات لازم در این زمینه است و ما در این زمینه تبادل اطلاعات داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی درباره اقدام غرب مبنی بر قطع برخی شبكه‌های تلویزیونی بین‌المللی ایران از جمله شبكه‌های پرس تی وی و العالم از ماهواره هاتبرد گفت: آن‌ها می‌خواهند كه صدای واقعی مردم در دنیا شنیده نشود و چنین اقداماتی در تناقض با ادعای آنان در زمینه آزادی بیان است.

وی درباره انفجار تروریستی اخیر در چابهار نیز اظهارداشت: عوامل دخیل در این اقدام تروریستی به دنبال آن هستند كه گروهك تروریستی ریگی را تجدید قوا كنند اما به نتیجه نرسیدند و در حادثه چابهار با هوشیاری دستگاه اطلاعات موفق به نیل به اهدافشان نشدند.

سیام(3)**1723*7378**9132**1478
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست