۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۱۳
کد خبر: 80399628
T T
۰ نفر
واردات 23 هزار خودرو در مدت 7 ماه به كشور

تهران- رييس كل گمرك ايران گفت: طي هفت ماه امسال حدود 23هزار خودرو به كشور وارد شده و كماكان خودروهاي كره‌اي در رتبه اول و خودروهاي چيني در رتبه دوم واردات ايران قرار دارند.

'عباس معمارنژاد' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، درپاسخ به برخی شایعات مبنی بر افزایش واردات خودروهای چینی همزمان با قطع ارز دولتی برای واردات خودرو گفت : این موضوع صحت ندارد و همچنان خودروهای كره ای رتبه اول بازار ایران را در دست دارند.

وی گفت كه واردات خودرو در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه خود حدود 12 درصد رشد داشته است .

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد:افزایش نرخ ارز موجب كاهش واردات كالاهای كم حجم و پر ارزش همچون سیگار ، تلفن همراه ، پارچه و امثال آن شده است .

رییس كل گمرك ایران درباره اختیارات جدید تفویض شده به 15 گمرك كشور گفت: این موضوع مربوط به واردات موقت كالاها است به نحوی كه برخی كالاها باید از گمركی خاص وارد كشور شوند.

معمارنژاد در توضیح مطلب خود به ذكر مثالی پرداخت و افزود: به عنوان مثال كارتن خالی برای صادرات میوه از گمركات شهید باهنر و شهید رجایی به صورت موقت وارد شده و كالای صادراتی از همان گمرك خارج می‌شود. در این راستا به جای این‌كه افراد برای واردات موقت از تهران مجوز دریافت كنند ، با تفویض اختیار مجوز از استان‌ها دریافت شده و همان جا تسویه صورت گیرد.

**تجهیز 10 گمرك به سامانه هوشمند ورود و خروج كالا تا پایان آبان

رییس كل گمرك در ادامه با بیان این‌كه حدود یك سال است كه سامانه الكترونیكی گمرك در گمركات بوشهر و شهید رجایی راه اندازی شده است، افزود:‌ اكنون در 10 گمرك مراحل نهایی آزمایش طی می‌شود و امیدوارم تا پایان آبان ماه 10 گمرك اصلی كشور كه 85 درصد حجم تجارت را به عهده دارند، به سامانه هوشمند ورود و خروج كالا مجهز شوند.

اقتصام(4)** 9141**1601

سرخط اخبار اقتصاد