۱۵ آبان ۱۳۹۱، ۸:۱۶
کد خبر: 80400574
T T
۰ نفر
جذب 85 هزار دانشجوي بدون كنكور در مقطع كارداني دانشگاه آزاد

تهران - رييس دانشگاه آزاد اسلامي از جذب 85 هزار دانشجوي بدون كنكور در مقطع كارداني خبر داد و گفت: افزايش اين تعداد دانشجو سبب شد بخشي از رشته محل هاي دانشگاه آزاد از حالت تعطيل يا نيمه تعطيلي خارج شوند.

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز دوشنبه دانشگاه آزاد اسلامی، 'فرهاد دانشجو' در نخستین اجلاس سراسری بانوان فرهیخته این دانشگاه اظهار داشت: طبق مجوز اخذ دانشجوی بدون كنكور در مقطع كاردانی تعداد دانشجویان را از 20 هزار دانشجو به 85 هزار دانشجو رساندیم كه سبب شد بخشی از رشته محل های دانشگاه آزاد از حالت تعطیل یا نیمه تعطیلی خارج شوند.

وی تصریح كرد كه تمام دانشگاه­های كشور اعم از دولتی، پیام نور و غیرانتفاعی شهریه دانشجویان مقطع كاردانی را 15 درصد افزایش دادند در حالی كه دانشگاه آزاد به دانشجویان مقطع كاردانی و كارشناسی ناپیوسته خود 20 درصد تخفیف داده و شهریه دانشجویان سالهای گذشته خود را افزایش نداده است.

دانشجو ادامه داد: با تغییر سیاستها، درآمد دانشگاه را افزایش و فشار مالی بر دانشجویان را كاهش دادیم و بدنبال ایجاد منابع مالی جدید نظیر بانك، بیمه و استفاده از منابع بانكی موجود و صرفه جویی هستیم.

رییس دانشگاه آزاد همچنین به ایجاد مجتمع های تك جنسیتی اشاره كرد و افزود: ما با این كار به دانشجویان حق انتخاب می دهیم تا هر كجا كه راحت باشند، ادامه تحصیل دهند.

وی با بیان اینكه دانشگاه آزاد اسلامی را با نقدینگی محدود و دو هزار و 600 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته است، گفت: دانشگاه همچنین ساختار متمركزی داشت كه بیشترین تصمیمات در ستاد مركزی گرفته می شد.

دانشجو با اشاره به اینكه در بدو ورود به دانشگاه آزاد از بین 42 واحد علوم و تحقیقات بیش از 32 واحد آن مجوز نداشتند و مدرك فارغ التحصیلان آنها توسط آموزش عالی كشور به رسمیت شناخته نمی شد، گفت كه خوشبختانه این مشكل تا به امروز حل شده است.

وی ادامه داد: در گذشته توجه كمتری به جذب اعضای هیات علمی جوان و دارای پتانسیل قوی شده است.

دانشجو، افراط و تفریط را به عنوان بزرگترین آسیب كار فرهنگی پس از جهل و ندانستن قلمداد كرد و خطاب به بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانش خود را نسبت به آن چیزی كه باید باشید افزایش دهید و به آن چیزی كه اعتقاد دارید صبورانه برخورد كنید.

وی از فرهنگ به عنوان اولویت اول و ارتقای كیفیت آموزش و پژوهش را به عنوان اولویت دوم دانشگاه آزاد یاد كرد.

رییس دانشگاه آزاد به وجود 18 هزار رشته محل در این دانشگاه اشاره كرد و گفت: زمانی كه دانشگاه را تحویل گرفتم دو سوم رشته محل ها تعطیل یا نیمه تعطیل بودند.

دانشجو خاطرنشان كرد: در سال 89، هفت هزار و 500 رشته، درسال 90، ده هزار و در سال 91 ، 11 هزار رشته محل تعطیل یا نیمه تعطیل بودند كه 40 درصد مربوط به مقطع كاردانی و 20 درصد مربوط به دوره های كارشناسی های پیوسته بود كه همه اینها ماحصل مدیریت و سیاستهای اشتباه بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اجلاس سراسری بانوان فرهیخته با تاكید بر اینكه زنان از توانایی هایی بسیار زیادی برخوردار هستند، گفت: باید در مدیریت از بانوان نیز استفاده كنیم.

فراهنگ(1)**1055**1588
۰ نفر