۲۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 80418906
T T
۰ نفر
10 درصد از دانش آموزان كشور در مدارس غيردولتي تحصيل مي كنند

سمنان – معاون وزير آموزش و پرورش گفت: 10 درصد از دانش آموزان كشور در مدارس غيردولتي مشغول به تحصيل هستند.

'فرشته حشمتیان' روز شنبه به خبرنگار ایرنا در سمنان گفت: دانش آموزان مدارس غیردولتی كشور امسال حدود 10 درصد افزایش یافته است.

وی ارتقای سطح آموزشی تعلیم و تربیت در مدارس غیردولتی را از اهداف وزارت آموزش و پرورش عنوان و تصریح كرد: امسال بیشترین توجه به آموزش نیروهای انسانی در مدارس دولتی شده است.

رییس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشاركت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش تعداد انجمن های فعال اولیا و مربیان كشور را 100 هزار انجمن ذكر و خاطرنشان كرد: در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای و تربیتی نیز 12 هزار مدرس خانواده در 191 مركز راهنمایی و مشاوره خانواده مشغول به فعالیت هستند.

حشمتیان از ایجاد بانك اطلاعاتی خانواده های موفق به عنوان قهرمانان تربیت در كشور خبر داد و اظهار داشت: در عرصه تعلیم و تربیت بهترین قهرمان ها خانواده هایی هستند كه توجه ویژه به امر پرورش و تربیت فرزندان خود دارند.

وی با اشاره به برگزاری همایش كشوری تقدیر از خانواده های موفق در كشور در هفته خانواده، افزود: نگاه فردی به تكامل انسان، تقویت ارتباط بین اعضای خانواده، توجه به اعضای سالمند خانواده، حفظ احترام بین اعضا، توجه به احكام دینی و قرآن در امور تربیتی از شاخص های انتخاب خانواده های موفق در كشور است.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشاركت های مردمی و خانواده آموزش و پرورش با بیان اینكه دشمن در جنگ نرم، بنیان خانواده را هدف قرار داده است، گفت: ایجاد شكاف بین اعضای خانواده، ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است. ك/3

611/608/508
۰ نفر