صهيونيستها 33 سال است كه با سد محكم ايران و ملت هاي مومن مواجه اند

تهران - 'محمود احمدي نژاد' رييس جمهوري اسلامي ايران، در كنفرانس خبري رسانه هاي پاكستان گفت: صهيونيست ها 33 سال است كه با سد محكم ايران و ملت هاي مومن مواجه شده اند.

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،

رییس‌ جمهوری تروریسم را ابزار كار سلطه‌گران و برخی دولت‌های غربی دانست و با بیان اینكه از زمانی كه آنها با شعار مبارزه با تروریسم به منطقه حمله كردند، تروریسم ده‌ها برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: تا زمانی كه دست‌های دراز سلطه‌گران كوتاه نشود، تروریسم نیز وجود خواهد داشت و همه ملت‌ها باید تلاش كنند دست در دست

یكدیگر تروریسم را مهار كنند.

احمدی‌نژاد شامگاه پنجشنبه به وقت محلی در نشست خبری با رسانه‌های پاكستان در پاسخ به سووالی درباره اینكه چگونه می‌توان توطئه‌های استعمارگران را برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام مهار كرد؟ گفت: البته باید توجه داشت كه تفرقه و اختلاف در بین تمام ملت‌ها حاكم است و فقط اختصاص به مسلمانان ندارد چرا كه استعمارگران با ایجاد تفرقه قصد دارند بر همه دنیا حاكم شوند.

رییس‌ جمهوری خاطرنشان كرد: راه غلبه بر مشكلات موجود جهان تنها این نیست كه مسلمانان را با هم متحد كنیم، بلكه باید همه ملت‌ها و بشریت با یكدیگر متحد شوند و معتقدم اگر پرچم عدالت و توحید برافراشته شود همه ملت‌ها حتی مردم اروپا و آمریكا هم به حركت توحیدی و عدالت‌خواهانه خواهند پیوست.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سووالی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه سایر ملت‌ها بخصوص ملت ایران اظهار داشت: اصل مأموریت رژیم صهیونیستی ایجاد جنگ و درگیری است و با این هدف ایجاد شده كه در منطقه تفرقه و جنگ ایجاد كند تا سلطه‌گران بتوانند بر منطقه تسلط داشته باشند.

رییس‌ جمهوری خاطرنشان كرد: 33 سال است كه صهیونیست‌ها با سد محكم ایران و ملت‌های مومن مواجه شده اند، آنها آرزو دارند كه به ملت ایران آسیب بزنند و منتظر فرصت هستند. البته خودشان به خوبی می‌دانند كه ملت ایران اهل تهاجم و تجاوز نیست اما مدافع بسیار خوبی است و آنچنان دفاع می‌كنند كه مهاجم را برای همیشه پشیمان می‌كند.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: ملت ایران در معادلات دفاعی خود جایگاهی برای صهیونیست‌ها قائل نیست و آرزوی آنها برای ضربه زدن به ایران یك آرزوی بچه‌گانه است و برای ما اهمیتی ندارد.

رییس ‌جمهوری در پاسخ به سووالی درباره اقدامات تروریستی روز گذشته در كراچی و راولپندی پاكستان اظهار داشت: این موضوع از جهات گوناگون قابل بررسی است، به عنوان یك موضع اساسی اعلام می‌كنم كه با هر نوع كشتار مردم بی‌دفاع در هر جای دنیا و توسط هر كسی مخالف هستیم، بخصوص اگر این اقدامات تحت عناوین مذهبی انجام شود.

احمدی‌نژاد با طرح این سووال كه هدف از این اقدامات تروریستی چیست و كسانی كه كشته می‌شوند، چه گناهی دارند؟ اظهار داشت:‌ مردم در اعتقادات و اعمال دینی خود آزاد هستند و در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص)، مسیحی‌ها و یهودیان اعمال مذهبی خود را آزادانه انجام می‌دادند و یاران پیامبر هیچگاه مزاحمتی برای آنها درست نمی‌كردند، پس اینگونه اقدامات نمی‌تواند جنبه دینی داشته باشد.

رییس‌ جمهوری اضافه كرد: كسانی كه به این اقدامات دست زده‌اند بیشتر به دنبال آن هستند كه پاكستان، قدرتمند نباشد. بنابراین هر كسی كه پاكستان را دوست دارد باید به دنبال امنیت و برابری در پاكستان باشد.

احمدی‌نژاد با طرح این سووال كه از این عملیات تروریستی و كشتار به نفع چه كسانی سود می‌برند؟ اظهار داشت: اطلاعات دقیق حاكی از آن است كه بعضی كشورهای غربی می‌خواهند پاكستان را ناامن و از پیشرفت و اقتدار این كشور جلوگیری كنند.

رییس‌ جمهوری خاطرنشان كرد: پیامبر اسلام (ص) مظهر رحمت برای همه انسان‌ها بوده‌اند و آمدند تا انسان‌ها كشته نشوند و برادری ایجاد شود و نه تنها بین مسلمانان بلكه بین همه بشریت برادری ایجاد شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اینكه پاكستان چه چیزی كم دارد كه بخواهد با آمریكا رابطه ایجاد كند؟ اظهار داشت: پاكستان هیچ چیز كم ندارد و سرزمینی بزرگ و آباد است و بالاتر از آن دارای مردمی خوب، مؤمن، با استعداد، شجاع و انقلابی می‌باشد، منتها ملت پاكستان باید تصمیم بگیرند كه كشورشان را به قله‌های پیشرفت برسانند. امروز مشاهده می‌شود كه دشمنان پاكستان نمی‌خواهند این كشور امن و آباد باشد و راه مقابله با آن این است كه مردم برای آبادانی و وحدت قیام كنند و البته این كار را هم كرده‌اند و بی‌تردید ملت پاكستان بر دشمنانش غلبه خواهد كرد.

رییس ‌جمهوری در پاسخ به سووالی درباره هولوكاست و كشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: اصولا جنس رژیم صهیونیستی با جنایت عجین است. درباره موضوع هولوكاست سووالات فراوانی مطرح می‌باشد كه هنوز به این سووالات جواب داده نشده است و این موضوع هیچ ارتباطی هم با فلسطین ندارد، منتها غربی‌ها، رژیم صهیونیستی را به زور و با طراحی و فریبكاری تأسیس كردند.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: صهیونیست‌ها و حامیان آن قوت چندانی ندارند و همگان مشاهده كردند كه هم در مقابل حزب‌الله و هم در مقابل حماس شكست خوردند، امروز هم اگر حتی دو كشور مسلمان با هم جلسه مشتركی برای حل موضوع فلسطین برگزار كنند و در این جلسه اعلام شود كه صهیونیست‌ها باید بروند، آنها خواهند رفت؛ برای حل مساله فلسطین نیازی به جنگ نیست.

رییس‌ جمهوری گفت: اگر بخواهیم با روش دموكراتیك با صهیونیست‌ها برخورد شود، راهكار آن برگزاری یك انتخابات آزاد است و با این روش مشخص خواهد شد كه صهیونیست‌ها هیچ جایگاهی در فلسطین ندارند.

احمدی‌نژاد درباره بی‌ثباتی در منطقه بلوچستان بین هند و پاكستان اظهار داشت: در این رابطه باید مسوولین پاكستانی اظهار نظر كنند، اما آنچه ما می‌توانیم بگوییم این است كه همه كشورهای منطقه در فضای دوستانه از امنیت و استقلال یكدیگر حمایت كنند و همه باید متوجه باشند كه هر نوع ناامنی به سایر كشورها هم كشیده می‌شود.

رییس‌ جمهوری افزود: هند و پاكستان باید در شرایط مسالمت‌آمیز در كنار یكدیگر زندگی كنند و اگر هم اختلافی هست با تفاهم و گفت وگو حل و فصل نمایند. مطمئناً روابط سازنده و مثبت این دو كشور به نفع كل منطقه است.

احمدی‌نژاد درباره احداث خط لوله گاز بین ایران و پاكستان و فشار آمریكا در این رابطه اظهار داشت: فكر نمی‌كنم فشار آمریكا تاثیری در تصمیم دو دولت ایران و پاكستان داشته باشد. البته آمریكایی‌ها دارای دست و زبان درازی هستند و همواره در صدد هستند دستشان را در جیب ملت‌ها دراز كرده و با زبان دراز خود در امور همه ملت‌ها دخالت كنند، اما زمان آن رسیده كه چشمان خود را باز كنند و ببینند كه چگونه همه مردم پاكستان مخالف دخالت آنها در امور كشورشان هستند.

رییس‌ جمهوری خاطرنشان كرد: بالاخره اراده ملت‌ها در تمام جهان بر مستكبران غلبه خواهد كرد و با اراده دو دولت و دو ملت ایران و پاكستان خط لوله انتقال نفت، طی دو سال آینده احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدی‌نژاد در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سووال دیگری درباره موضوع فلسطین اظهار داشت: مسأله فلسطین یك مسأله جهانی است، صهیونیست‌ها دشمن همه ملت‌ها هستند به گونه‌ای كه حتی در منطقه آمریكای لاتین صهیونیست‌ها علیه تمام ملت‌ها و دولت‌های بر آمده از اراده ملت‌ها قرار دارند، بنابراین برای دفع مسأله صهیونیسم باید همه ملت‌ها با هم بسیج شوند و مهار حزب صهیونیسم حركتی در جهت امنیت جهانی محسوب می‌شود.

رییس‌ جمهوری درباره مواضع ایران نسبت به تحولات منطقه خاطرنشان كرد: امنیت، احترام، پیشرفت، عدالت و استقلال را حق همه ملت‌ها می‌دانیم و معتقدیم تمام مشكلات جهان از آنجا ناشی می‌شود كه بعضی دولت‌ها به حق طبیعی خود راضی نشده و در امور دیگران دخالت كرده و ثروت و منابع دیگران را برای خود می خواهند، لذا در چنین شرایطی باید كمك كنیم در همه جای دنیا اراده ملت‌ها حاكم شده و احترام و كرامت انسان‌ها حفظ شود.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: باید تلاش كرد دخالت قدرت‌های مسلط جهان در امور سایر ملت‌ها

از بین برود و اگر چنین اتفاقی بیفتد ملت‌ها به خوبی می‌توانند مسایل خود را حل و فصل كرده و در صلح و آرامش در كنار یكدیگر زندگی كنند؛ پیچیده شدن مسایل كنونی جهان به خاطر دخالت‌های بیگانگان است.

رییس‌ جمهوری در پاسخ به سووالی درباره روابط ایران و پاكستان در خصوص موضوعات مختلف به ویژه امنیت افغانستان، اظهار داشت: دو كشور از روابط گسترده‌ای برخوردار هستند و مسوولین تهران و كابل همواره با هم در خصوص موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی مذاكره و گفت وگو می‌كنند.

احمدی‌نژاد افزود: در موضوع روابط افغانستان و پاكستان نیز ایران از هر اقدامی كه به تفاهم و برقراری امنیت كمك كند، به طور كامل حمایت می‌نماید، چرا كه معتقدیم از ناامنی و درگیری همه ضرر می‌كنند و یك ملت باید با تفاهم كشور خود را اداره كند و هیچ طایفه و گروهی نمی‌تواند گروه دیگر را از روی زمین حذف نماید، لذا باید همه اصول دموكراسی را بپذیرند و بر پایه آن عمل كنند.

رییس ‌جمهوری تصریح كرد: اسلحه و توسل به زور وسیله خوبی برای تعامل اجتماعی نیست و روابط اجتماعی باید همراه با محبت و دوستی باشد و بی‌تردید همكاری دو دولت پاكستان و افغانستان كمك مؤثری برای استقرار امنیت در دو كشور خواهد بود و ایران از این همكاری‌ها حمایت می‌كند.

احمدی‌نژاد درباره آتش‌بس در غزه و اقدامات مردم غزه در دفاع از خود اظهار داشت: همه باید كوشش كنند كه هیچ گونه جنگ و درگیری در هیچ كجای دنیا رخ ندهد و اساساً جنگ هیچ فایده و نتیجه‌ای ندارد، البته دفاع هم حق طبیعی هر ملتی است و شیوه دفاع را هر ملتی حق دارد كه خودش اختیار كند و ملت فلسطین نیز خودشان تصمیم می‌گیرند كه چگونه از خود دفاع كنند.

رییس‌ جمهوری ایران در ابتدای این نشست خبری در سخنانی روابط دو ملت ایران و پاكستان را عمیق، برادرانه و پایدار دانست و گفت: دو ملت متعلق به یك حوزه فرهنگی و از وجوه مشترك بسیار گسترده و از روابط خوب و سازنده‌ای برخوردار می‌باشند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: ملت پاكستان ملتی موحد، مؤمن، آگاه و شجاع است كه در صحنه‌های سرنوشت‌ساز بشریت و دفاع از ارزش‌های الهی و انسانی حضور فعال دارد.

رییس‌ جمهوری در ادامه با بیان اینكه جهان در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد و یك دوره طولانی سیاه رو به پایان است، اظهار داشت: دورانی كه استعمار، ستم و تبعیض در همه جای آن حاكم است، امروز به لطف آگاهی ملت‌ها رو به پایان است و دوران جدیدی بر پایه عدالت، آزادی و احترام در حال آغاز شدن است و این آرزوی تاریخی همه ملت‌هاست.

احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: باید جهانی ایجاد شود كه در آن همه ملت‌ها به طور كامل از عدالت و پاكی برخوردار باشند و این چنین جهانی زمانی برپا خواهد شد كه همه ملت‌ها دست به دست هم به صورت متحد و یكپارچه تلاش كنند و در مدیریت جامعه بشری مشاركت فعال داشته باشند.

رییس ‌جمهوری تاكید كرد: تا زمانی كه مدیریت جهان در دست عده ای معدود و خودخواه باشد، وضعیت كنونی جهان اصلاح نخواهند شد و امیدوارم با گسترش بیداری ملت‌ها و تقویت وحدت بین ملت‌ها و حركت عمومی ملت‌ها شاهد استقرار عدالت، آزادی و برادری در همه جهان باشیم .

**1536**1368**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان