۱۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۹:۳۷
کد خبر: 80435754
T T
۰ نفر
تظاهرات معلمان و نيروهاي پليس در بوسني و هرزگوين در اعتراض به كاهش حقوق

تهران- هزاران معلم و اعضاي نيروهاي پليس روز جمعه در اعتراض به كاهش 10 درصدي حقوق در سراسر جمهوري بوسني و هرزگوين تظاهرات كردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت پیش نویس بودجه یك میلیارد ماركی - واحد پول بوسنی - این كشور را برای سال 2013 آماده كرد كه به استناد آن هزینه های دولت به میزان هفت درصد افزایش می یابد.

دلیل افزایش بودجه هزینه های دولت، بدهی های خارجی عنوان شده است.

قرار است این بودجه هفته آینده توسط مجلس این كشور بررسی شود.

كاهش هزینه های 56 میلیون و 500 هزار ماركی بخش دولتی نكته مهم این بودجه است، اقدامی كه اتحادیه های تجاری آن را قابل قبول نمی دانند.

'دوسان جاندریك' رییس اتحادیه های تجاری جمهوری بوسنی هرزگوین می گوید: كارگران كاهش حقوق را نخواهند پذیرفت و از همه روش های موجود برای حمایت از حقوق خود استفاده می كنند.

حدود 40 هزار نفر از كارگران بخش دولتی در این تظاهرات یك ساعته شركت كردند.

جاندریك در جمع پنج هزار نفر از تظاهركنندگان كه كنار ساختمان های دولتی برای بیان اعتراضات خود جمع شده بودند، گفت: این كاهش حقوق بیش از حد تحمل است.

تظاهركنندگان دست نوشته هایی با مضمون 'حقوق خودتان را كم كنید؛ نه حقوق ما را'، از تداوم مخالفت ها در اعتراض به طرح دولت در كاهش حقوق خبر دادند.

دستمزد ماهانه معلمان و نیروهای پلیس در جمهوری بوسنی و هرزگوین بین 800 تا هزار و 100 مارك معادل 400 تا 550 یورو است.

اعمال تدابیر ریاضتی توسط دو منطقه نیمه خودمختار بوسنی و هرزگوین تا دو هفته آینده شرط اصلی صندوق بین المللی پول برای اعطای بخش دیگری از وام دو ساله 405 میلیون یورویی این صندوق به بوسنی و هرزگوین است.

مترجمام**9157**1545
۰ نفر