۱۸ آذر ۱۳۹۱، ۴:۲۰
کد خبر: 80445651
T T
۰ نفر
گزارشي از برگزاري دومين نشست گفت وگوي اديان بين ايران و كره جنوبي

پكن - دومين نشست گفت وگوي اديان بين كره جنوبي و جمهوري اسلامي ايران با حضور متخصصاني از كشورمان و با تاكيد بر نقش دين در اشاعه و ارتقا صلح و عدالت اجتماعي برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بخش مطبوعاتی سفارت ایران روز شنبه اعلام كرد این نشست از روز سه شنبه 14 آذرماه تا پنج شنبه 16آذرماه در شهر سئول برگزار شده است.

در این نشست كه شماری از متخصصان و اسلام شناسان مركز گفت و گوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند، موضوع اصلی بحث پیرامون نقش دین در جامعه بود.

متخصصان كشورمان با ارائه مقاله هایی پیرامون نقش دین در اشاعه و ارتقاء صلح و عدالت اجتماعی، زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان از دیدگاه قرآن كریم و تجربه زندگی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان الهی در جمهوری اسلامی ایران، به سوال های متعدد متخصصان و دانشجویان كره ای در حوزه ادیان پاسخ دادند.

همچنین در این نشست سه مقاله با موضوع ' تكثر دین در جمهوری كره'، ' مسیحیت در دوراهی چگونگی تعامل با پیروان سایر ادیان ' و ' مسیحیت و نقش آن در زندگی مسالمت آمیز در كره' از سوی متخصصان مركز كنفرانس ادیان برای صلح كره جنوبی (KCRP) ارائه شد.

پروفسور 'كیم جونگ كوان'، اسقف 'پارك تی سیك ' و خانم 'سیسلیا شون ' از متخصصان بنام ادیان كره در نشست با متخصصان ایرانی حضور داشتند.

همچنین هیات ایرانی ضمن بازدید از مراكز مذهبی كره با 'كیم، هی جونگ' اسقف اعظم استان گوانگجو و رییس مركز كنفرانس ادیان برای صلح كره جنوبی ، كاهن 'میو جانگ' مدیر دپارتمان روابط اجتماعی فرقه جوگی اوردر از فرقه های اصلی بودیسم كره، 'كیونگ سانگ' رهبر وون بودیسم كره و 'كیم سانگ گون' نماینده پارلمان كره و دبیركل مركز كنفرانس مذاهب برای صلح ملاقات و در مورد راهكارهای تداوم گفت و گوهای دوجانبه و چندجانبه بمنظور شناخت بیشتر دیدگاه های متخصصان ادیان مناطق غرب و شرق آسیا بحث و تبادل نظر كردند.

پیگیری تداوم در برگزاری نشست های دوره ای گفت وگوهای ادیان و حضور متخصصان ادیان كشورمان در مراكز علمی و تحقیقاتی كره و همچنین تقویت همكاری های دوجانبه در نشست های آسیایی و جهانی در دستور كار سفارت كشورمان در سئول قرار دارد.

آساق ** 275 **