كرسي هاي تلاوت قرآن در مساجد تهران و كرج برگزار مي شود

تهران- معاون فرهنگي اجتماعي مركز رسيدگي به امور مساجد گفت: كرسي هاي تلاوت قرآن كريم در 110 مسجد استان هاي تهران و البرز از ماه آينده برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام 'حمید آقایی' روز یكشنبه به خبرنگار معارف ایرنا افزود: با توجه به جمعیت مساجد هر ناحیه سهمیه ای درنظر گرفته می شود تا بتوان در هر مسجد یك كرسی تلاوت برگزار كرد.

وی با بیان اینكه برپایی كرسی های تلاوت یكی از مطالبات رهبر معظم انقلاب است؛ افزود: حضرت آیت الله خامنه ای تاكید داشتند همانگونه كه سخنرانان و وعاظ به منبر می روند و مردم به سخنان آنان گوش می كنند؛ قاریان نیز به منبر بروند و قرآن تلاوت كنند و مردم نیز گوش كنند و از تلاوت آیات الهی لذت معنوی ببرند.

آقایی همچنین گفت: مركز رسیدگی به امور مساجد برای برگزاری كرسی تلاوت در زمینه های مختلف مانند تبلیغات و تداركات همكاری خواهد كرد.

معاون فرهنگی اجتماعی مركز رسیدگی به امور مساجد توضیح داد: برای تبلیغات كرسی های تلاوت هماهنگی هایی با شبكه معارف و قرآن و همچنین رادیو قرآن به عمل خواهد آمد و برای راه اندازی این جلسات، كمك هایی را نیز مركز رسیدگی به امور مساجد ارایه می دهد.

به گفته آقایی، برپایی كرسی های تلاوت قسمتی از طرح قرآنی 'ذكر' است كه از سوی مركز رسیدگی به امور مساجد به منظور ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) با محوریت امامان جماعت مساجد درنظر گرفته شده است.

وی فعالیت های سه ماه آخر سال 91 را نقطه آغازی برای برنامه ها و فعالیت های قرآنی به منظور ترویج فرهنگ قرآن در مساجد دانست و گفت: در صورتی كه بودجه سال آینده این مركز افزایش یابد؛ تعداد مساجد برگزار كننده كرسی تلاوت را نیز گسترش خواهیم داد.



** حمایت از آثار قرآنی

معاون فرهنگی اجتماعی مركز رسیدگی به امور مساجد همچنین از حمایت این مركز از پایان نامه ها و كتاب های قرآنی خبر داد و گفت: شش اثر قرآنی فاخر با موضوع های اخلاقی به ویژه در زمینه های سبك زندگی و آداب معاشرت كه به صورت كاربردی صورت گرفته باشد؛ مورد حمایت خواهد بود.

وی ادامه داد: بعضی از امامان جماعت مساجد دارای آثاری در زمینه های قرآنی هستند و مركز امور رسیدگی به مساجد از شش اثر فاخر و برگزیده حمایت خواهد كرد كه این حمایت در قالب نشر یا بازنشر آثار مورد نظر و اهدای جوایزی به برگزیدگان است.

آقایی از حمایت سه پایان نامه برتر در دوره سطح سه و چهار حوزه یا دوره كارشناسی ارشد و دكتری با موضوع قرآنی تا پایان سال 91 خبر داد و گفت:دانشجویانی كه در رشته های الهیات و علوم قرآنی و مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری تحصیل می كنند؛ برای ارایه پایان نامه خود می توانند به عنوان با معرفی امام جماعت مسجد موردنظر در ارزشیابی علمی شركت كنند.

معاون فرهنگی اجتماعی مركز رسیدگی به امور مساجد گفت: كسانی می توانند در این طرح شركت كنند كه پایان نامه های آنان به عنوان نمازگزار و یا امام جماعت مساجد استان تهران و البرز مورد تایید هیات علمی مركز رسیدگی به امور مساجد قرار گیرد و به عنوان اثر فاخر قرآنی ارزشیابی شود.

فراهنگ(4)**1003**