۱۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۸:۳۴
کد خبر: 80448585
T T
۰ نفر
معمار اتريشي: شهر اصفهان معماري منحصر به فردي دارد

مشهد- معمار اتريشي گفت: نوع معماري هر شهر معرف آن شهر است و در اين زمينه شهر اصفهان در جمهوري اسلامي ايران معماري منحصر به فردي دارد.

به گزارش ایرنا 'وولشه شایا' روز یكشنبه در همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا كه در مشهد برگزار شد، افزود: سبك معماری به كار رفته در شهر اصفهان تنها معرف این شهر باستانی در جهان است.

وی اظهار كرد: معماری قدیمی و تاریخی، جزئی از فرهنگ و میراث هر جامعه است ولی با وجود این، هنوز هم نمونه های زیادی در دنیا وجود دارد كه به معماری قدیمی و تاریخی به عنوان جزئی از فرهنگ و میراث توجه نشده است.

این معمار اتریشی گفت: ایده شهر هزاران سال قدمت دارد و در بسیاری از قسمت های جهان مثل چین، شرق، اروپا و آمریكای جنوبی هنوز نشانه هایی از شهرنشینی های اولیه وجود دارد.

وی افزود: در بسیاری از موارد نه تنها زیرساخت های اولیه شهری هنوز مورد استفاده می باشند بلكه بسیاری از آنها پایه و اساس معروف ترین شهرهای بزرگ روی زمین هستند.

وی با بیان اینكه هر نسل و هر دوره باید شانس دوباره اندیشیدن در خصوص برپا كردن شهرهای نو را داشته باشند، افزود: گاهی اوقات دانش و قدرت جمعی به یك فرهنگ بی خبری و ویرانگری تبدیل می شود.

این معمار اتریشی در خصوص مقوله بازسازی گفت: یك بنا را نمی توان تنها نوسازی و بازسازی كرد بلكه باید برای طراحی آن، از منظر و چشم انداز اطراف آن بنا استفاده كرد.

وی ادامه داد: الهام گرفتن از عناصر طبیعت برای طراحی یك اثر معماری كافی نیست و معمار باید در طراحی یك اثر معماری، ارتباط خوبی با بنا برقرار كند.

نخستین همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا، با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی امروز در دانشگاه خیام مشهد به مدت یك روز برگزار شد.ك/2

7505/659/330
۰ نفر