۲۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 80449828
T T
۰ نفر
رمز گشايي كامل از پهپاد جاسوسي RQ170 آمريكا

تهران- فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران در سالروز شكار پهپاد جاسوسي آمريكايي RQ170 اعلام كرد: اين پهپاد آمريكايي به طور كامل رمزگشايي شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار ' امیرعلی حاجی زاده' این مطلب را روز دوشنبه در همایش 'روز پیروزی' كه به مناسبت سالروز شكارهواپیمای بدون سرنشین جاسوسی RQ170 آمریكا در دانشگاه خواجه نصیر طوسی برگزار شده بود، بیان كرد.

سردار حاجی زاده اظهارداشت: تمامی اطلاعات این پهپاد رمزگشایی شده، به طوری كه هم اینك می دانیم این پهپاد جاسوسی در چه مكان هایی حضور داشته است.

وی خاطرنشان كرد پس از رمز گشایی اطلاعات پهپاد RQ170 مشخص شد كه این پهپاد هرگز برای جاسوسی هسته ای به ایران فرستاده نشده بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: 'باراك اوباما' رییس جمهوری آمریكا به مقامات رژیم صهیونیستی گفته است كه این پهپاد برای جاسوسی هسته‌ای از ایران مأموریت داشت، اما متخصصان ایرانی پس از رمزگشایی آن متوجه شدند كه این پهپاد حتی یك مأموریت هسته‌ای هم در ایران نداشته است.

سردار حاجی زاده تأكید كرد این موضوع نشان می‌دهد كه آمریكایی‌ها مساله هسته‌ای را بهانه كرده‌اند.

وی با بیان این كه برخلاف برخی خبرسازی ها، قطعات پهپاد RQ170 در پهپاد ایوب كه هم اكنون در اختیار حزب الله لبنان قرار دارد و با شكستن گنبد آهنین وارد فضای سرزمین های اشغالی شده بود؛ به كار نرفته است، گفت: پهپاد ایوب تولید سال 1381 است و این موضوع نشان می دهد ایران این دانش و تكنولوژی را پیش از این داشته است.

سردار حاجی زاده در خصوص استقرار سامانه موشكی پاتریوت در مرز تركیه و سوریه، افزود: دنیای غرب به همراه برخی كشورهای عربی و تركیه تصمیم گرفتند یكی از حلقه های مقاومت را مورد هجمه قرار دهند كه تلفات زیادی هم داشت اما با این شكل، جنگ پیروز نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: اوضاع بسیار پیجیده شده و در چنین روندی، مردم بی گناه سوریه ضرر اصلی را متحمل خواهند شد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: موشك پاتریوت بیشتر جنبه روانی دارد و برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع است اما اگر بخواهند اقدام زمینی كنند در باتلاق گرفتار خواهند شد و ما هم هر كمك معنوی و فكری را به سوریه خواهیم كرد.

سردار حاجی زاده در ادامه در خصوص شكار پهپاد اسكای ایگل، گفت: پیش از این نیز از این مدل پهپاد آمریكایی به دست ما رسیده و دستاورد جدیدی به ما نمی دهد، زیرا نمونه آن در كشور تولید می شود.

پیش از این اعلام شده است كه درهمایش 'روز پیروزی' كه در دانشكده هوافضای دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی در حال برگزاری است، جزییات جدیدی از نحو‌ه به دام افتادن پهپاد RQ170 و اطلاعات رمزگشایی شد‌ه آن منتشر خواهد شد.



*** فرهنگ عاشورایی عامل شكست رژیم صهیونیستی بود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به شكست رژیم صهیونیستی در جنگ هشت روزه غزه، گفت: در این جنگ برغم آن كه همه بر روی مسایل فیزیكی و كمك ایران به غزه تاكید داشتند اما آن چیزی كه باعث شد رژیم صهیونیستی شكست را بپذیرد، موشك های شلیك شده به سرزمین های اشغالی نبود، بلكه فرهنگ عاشورایی بود كه بر رزمندگان فلسطینی حاكم شده است.

سردار حاجی زاده افزود: دشمنان ما امروز از بمب هسته ای هراس ندارند بلكه ترس و هراس آنان از فرهنگ عاشورایی است.

وی در ادامه تصریح كرد: قبل از انتخابات آمریكا، سران رژیم صهیونیستی از اوباما انتقاد كردند كه شما مسئله هسته ای ایران را جدی نمی گیرد اما آمریكایی ها گفتند كه اساسا ماموریت RQ170 عملیات شناسایی هسته ای در ایران بوده است.

سردار حاجی زاده با بیان این كه متخصصان ایرانی پهپاد RQ170 آمریكایی را بازكرده و تمام اطلاعات آن را بازگشایی كرده اند، گفت: در این بازگشایی تمام مسیرها و كشورهایی را كه این پهپاد طی كرده مشخص كرده ایم و دیدیم كه حتی یك مورد عملیات شناسایی هسته ای در آن وجود نداشته است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: این سخنان نشان می دهد كه ادعاهای آنان علیه جمهوری اسلامی ایران فقط بهانه است.

سردار حاجی زاده، افزود: در مقابل یك پهپاد به نام پرودیتور(NQ-1)كه پنتاگون مطرح كرد و وارد خاك جمهوری اسلامی شد، احساس كردیم این هواپیما در حال جاسوسی از خاك و فعالیت های نفتی است و با توجه به این كه قبلا هشدار داده بودیم این بار به سوی آن شلیك كردیم اما چیزی نگفتیم تا در آستانه انتخابات آنها برداشت سیاسی نكنند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: دولتمردان آمریكایی بعد از انتخابات اطلاعیه عمومی صادر كردند و برای ما نیز نامه نوشته و گفتند 'چرا این كار را كردید، در حالی كه قبل از آن به ما هشدار نداده بودید و ما در آب‌های آزاد پرواز می كردیم' یعنی با مظلومیت با ما برخورد كردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به مقایسه شرایط ایران، پاكستان و افغانستان پرداخت و گفت: اقداماتی كه آمریكا به وسیله پهپادهای جاسوسی خود در این كشورها انجام می ‌دهد و این نامه آنها به ایران بیانگر آن است كه ما در شرایط بدر و خیبر قرار داریم.

حاجی زاده با بیان این كه از ابتدای پیروزی انقلاب تاكنون هر تهدید و اقدام دشمن را شناسایی و خود را در برابر آن واكسینه كرده‌ایم، اظهارداشت: آنها امروز به جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌ پردازند كه اگر خوب عمل كنیم این موضوع به یك فرصت عالی برای ما تبدیل خواهد شد.



*** جزئیاتی از پهپاد جاسوسی RQ170

وی در پاسخ به سوالی در خصوص جزئیات بیشتر پهپاد RQ170، با بیان این كه این پهپاد نوعی پهپاد پیشرفته جاسوسی است، افزود: پهپاد رادارگریز RQ170 دارای بخش‌های پنهان مختلفی است و موتور آن به گونه ‌ای طراحی شده كه اختلاف دمایی در محیط ایجاد نمی‌ كند كه بتوان توسط حسگرها آن را تشخیص و رهگیری كرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان این كه در بخش صوتی اقداماتی بر روی RQ170 انجام شده است كه امكان شناسایی آن از طریق حسگرهای صوتی صدای موتور قابل شنیدن نیست، گفت: در بخش رنگ نیز آن را به گونه ای طراحی كرده اند كه به راحتی قابل مشاهده نیست.

سردار حاجی زاده افزود: سنسورهایی كه در داخل RQ170 وجود دارد تنها برای جاسوسی و تصویربرداری فراطیفی بوده و این یك فناوری بسیار پیشرفته و جزو فناوری های چند سال اخیر است.

وی اظهارداشت: از دیگر قابلیت های RQ170 می توان به این موضوع اشاره كرد كه می ‌تواند جسم و شرایط فیزیكی و حتی جنس اجسام را از طریق بازتابش نور مشخص كند.



*** غرب برای اطلاع یافتن از چگونگی شكار RQ170 منتظر بماند

سردار حاجی زاده با بیان این كه اكنون پهپاد RQ170 به غنیمت ایران درآمده است، تصریح كرد: درباره‌ چگونگی شكار و به دام انداختن آن حرف‌ های بسیاری وجود دارد اما فعلا چیزی در این خصوص نمی گوییم تا آن ها حالا حالاها منتظر باشند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با بیان این كه باید از این فناوری پیشرفته نهایت استفاده را ببریم، گفت: مقامات آمریكایی روز اول كه خبر به دام افتادن این پهپاد منتشر شد، گفتند كه این پهپاد آهن ‌پاره‌ای بیش نیست اما روز بعد خواستار آن شدند كه این پهپاد را به آنها پس بدهیم.

سردار حاجی زاده انجام مهندسی معكوس RQ170 و استفاده از امكانات آن را فقط یكی از شاخه‌های بهره‌برداری از این فناوری عنوان كرد و گفت: مهمترین مساله‌ برای ما دفاع، مقابله و ساماندهی سیستم‌های دفاعی كشور بر اساس فناوری‌ های جدید هواپیماهای بدون سرنشینی نظیر RQ170 است.

وی ادامه داد:همه اطلاعات و فناوری‌های بكار گرفته شده در این پهپاد را به دست آورده‌ایم اما برخی از فناوری‌های آن جزو پیشرفته ‌ترین و جدیدترین فناوری‌هاست كه برای ساخت آنها به زمان نیاز است.



*** ایران بدون كمك سایر كشورها RQ170 را شكار كرد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی مبنی بر همكاری ایران با چین و روسیه برای به دام انداختن پهپاد وارد شده به خاك ایران، گفت: آمریكا در تمام دنیا جاسوسی می ‌كند بنابراین روسیه و چین اگر توانایی این كار را داشتند در كشورهای خود آن را انجام می ‌دادند و لذا ما برای به دام انداختن و بهره ‌برداری از پهپادها با كسی همكاری نكرده‌ایم.

سردار حاجی زاده ادامه داد: ایران برای به دام انداختن یا رمزگشایی و شناسایی این پرنده بدون سرنشین با كسی همكاری نداشته است.

وی در خصوص قرارداد ایران با روسیه در خصوص خرید سامانه موشكی s300 اظهارداشت: آن قرارداد ملغی شده و هنوز چیزی دریافت نكرده‌ ایم و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

سردار حاجی زاده در پاسخ به سوالی در خصوص دستاوردهای شهید طهرانی مقدم پدر موشكی ایران، گفت: ساخت و تولید موشك و راكت‌های قابل هدایت نازعات، زلزال و موشك‌ های سجیل و انواع و اقسام شهاب سه ثمره تلاش و رهبری وی بوده است.

فرمانده نیروی هوافضا سپاه با اشاره به راكت‌های فجر پنج، گفت: این راكت‌ها در نیروی زمینی سپاه پاسداران استفاده می ‌شود كه دارای 75 كیلومتر برد است.

سردار حاجی زاده افزود: امكاناتی كه در اختیار حزب‌الله است صدها برابر پیشرفته ‌تر از تجهیزات فلسطین است چرا كه فلسطین در محاصره است و شرایط حزب‌الله نسبت به فلسطین بسیار متفاوت است.

وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران امروز به مقدار كافی موشك‌ هایی با برد دو هزار كیلومتر در اختیار دارد تا بتواند از خود دفاع كند.



*** غربی های نمی توانند نسخه لیبی را در سوریه پیاده كنند

سردار حاجی ‌زاده در خصوص احتمال ورود كشورهای غربی و صهیونیست‌ها و جنگ با سوریه افزود: سوریه ظرفیت جنگ را با كشورهای غربی و صهیونیست‌ ها را ندارد و آنها نمی‌ توانند نسخه لیبی را در آنجا پیاده كنند.

وی خاطرنشان كرد: قذافی با تعداد محدود در یك طرف ماجرا قرار داشت و مردم و ناتو در طرف دیگر بودند، اما در سوریه شاهدیم مردم مقاومت می‌ كنند و اگر این روند ادامه یابد این شهروندان سوری هستند كه پیروز خواهند بود.

سیام(3)**9103**7378**2022**1478