۲۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۰۶
کد خبر: 80456811
T T
۰ نفر
تجميع آزمون دانشگاه هاي آ‍زاد و دولتي در  تحصيلات تكميلي بررسي مي شود

تهران - وزيرعلوم،‌ تحقيقات و فناوري اعلام كرد كه درصورت مثبت بودن نتايج طرح برگزاري آزمون مشترك مقطع كارشناسي دانشگاه آزاد اسلامي و ديگر دانشگاه هاي كشور، آموضوع تجميع ‍زمون مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري اين دانشگاه ها نيز بررسي مي شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'كامران دانشجو' روز شنبه در حاشیه افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از امسال تعدادی از رشته های دانشگاه آزاد كه ظرفیت بیشتری دارند به صورت بدون آ‍زمون، پذیرش می گیرند و در دیگر رشته ها نیز آزمون مشتركی توسط سازمان سنجش برای تمام دانشگاه ها اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: تصمیم برای برگزاری آزمون مشترك دانشگاه های آ‍زاد و دولتی از سال گذشته با اجرای آ‍زمون مقطع كاردانی به كارشناسی عملی شد و نتایج مثبت اجرای این طرح باعث شد كه امسال نیز آزمون مشترك در مقطع كارشناسی به اجرا گذاشته شود.

دانشجو درخصوص اظهارات هفته گذشته 'فرهاد دانشجو' مبنی بر حمایت نكردن دانشگاه آزاد از نامزدی هیچ فردی در انتخابات آتی ریاست جمهوری حتی برادرش، گفت: احتمالا رییس دانشگاه آزاد می خواسته اغراق كند كه از نامزدی هیچ شخصی حتی برادرش در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نمی كند و این گفته ها مانند این است كه من بگویم دانشگاه ها از هیچكس؛ حتی اگر پدر من، كاندیدای ریاست جمهوری شود؛ حمایت نخواهند كرد.

وی ادامه داد: دو نوع خدمت به خلق وجود دارد كه یكی برای دستیابی به پست و مقام بالاتر و دیگری برای كسب رضای خداوند است و من نمی خواهم خدمتم برای هیچ چیز جز رضایت خداوند باشد.

وزیرعلوم از رفتن دانشگاه ها به سمت و سوی احزاب سیاسی و وسیله ابزاری از آنها به عنوان بزرگترین آفت مراكز دانشگاهی یاد كرد و اظهار داشت: البته این به معنای ركود فعالیت سیاسی در دانشگاه ها نیست بلكه فعالیت دانشگاه ها در زمینه انتخابات، یك امر بدیهی و لازم به شمار می آید و افراد و تشكل های دانشگاهی باید در امر انتخابات به شكل فعال ظاهر شوند.

فراهنگ(3)**1055**1588
۰ نفر