۲۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۲۰
کد خبر: 80457104
T T
۰ نفر
جشنواره ملي شيوه‌هاي نوين آموزش قرآن برگزار مي شود

تهران - نخستين جشنواره ملي شيوه‌هاي نوين آموزش قرآن كريم از زير مجموعه جشنواره‌هاي قرآني آيات، در رشته‌هاي قرائت، حفظ و مفاهيم برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا از مركز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی كشور این جشنواره به منظور شناسایی و معرفی شیوه‌های نوین آموزشی و نقد و بررسی آن‌ها و همچنین بهره‌برداری از اندوخته‌ها و تجارب آموزشی صاحبان شیوه‌های موفق و اثربخش آموزشی برگزار می شود.

آسیب‌شناسی در مورد شیوه‌های موجود آموزش قرآن با عنایت به لزوم بازنگری جدی در خصوص نظام آموزش قرآن در كشور، ایجاد زمینه آشنایی و تبادل نظر میان كارشناسان و مربیان قرآنی در خصوص دست‌یابی به بهترین و مؤثرترین شیوه آموزشی و همچنین دست‌یابی به الگوی هماهنگ آموزشی در هر یك از حوزه‌های آموزش قرآن كریم جهت استفاده در نظام كشوری آموزش قرآن از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن در دو بخش‌ شناسایی شیوه‌های نوین آموزشی (ویژه صاحبان و مبتكران شیوه‌های نوین آموزشی) و فراخوان مقاله در دو محور 'سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در خصوص آموزش‌ قرآن كریم' و ' اصول و مبانی علمی آموزش قرآن كریم بر اساس مبانی تكنولوژی آموزشی' می باشد.

بخش اول این جشنواره در سه سطح مقدماتی، متوسطه و تخصصی و در سه بخش كودك، نوجوان و بزرگسال برگزار خواهد شد و علاقه مندان تا 25 دی فرصت ثبت نام دارند.

داوری اولیه بخش اول جشنواره در پنجم بهمن خواهد بود و زمان برگزاری جشنواره روزهای یازدهم و دوازدهم بهمن سال جاری می باشد.

بر اساس این گزارش علاقه‌مندان برای شركت در بخش دوم جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن تا 15 بهمن می توانند چكیده مقالات و تا پایان فروردین 92 اصل مقالات خود را به دبیرخانه ارسال كنند و همچنین زمان برگزاری اختتامیه بیست و ششم و بیست و هفتم اردیبهشت خواهد بود.

واجدان شرایط برای ثبت‌نام در این جشنواره به سایت www.Quranfestival.ir مراجعه كنند.

فراهنگ(1)**1003**1588
۰ نفر