۲۶ آذر ۱۳۹۱، ۸:۰۸
کد خبر: 80457588
T T
۰ نفر
بارش برف مدارس مناطقي از استان سمنان را تعطيل كرد

سمنان - بارش برف در استان سمنان روز يكشنبه برخي از مدارس شهرهاي مختلف اين استان را به تعطيلي كشاند.

بارش برف كه از نیمه شب گذشته شدت گرفته بود بامداد امروز شهرستانهای سمنان و مهدیشهر را در برگرفت و مردم این مناطق را با چهره دیگری از طبیعت مواجه ساخت.

مسوول روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان بامداد یكشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به علت بارش برف و ایجاد مشكلات در تردد دانش آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی شهر سمنان تعطیل است و فعالیت آموزشی دوره متوسطه نیز با یك ساعت و نیم تاخیر شروع می شود.

'حسین گلهاشم' افزود: مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان مهدیشهر و منطقه سرخه و نیز مدارس در كلیه مقاطع ابتدیی، راهنمایی و متوسطه شهر مجن نیز روز یكشنبه به علت بارش برف تعطیل است.

ارتفاع برف در برخی از مناطق سمنان به قریب 20 سانتیمتر می رسد و به علت بارش زیاد برف برخی از درختان تا سطح زمین خم شده و صحنه های زیبایی را در شهر سمنان ایجاد كرده است.

بارش برف در سمنان كه آب و هوایی كویری دارد و سالهاست كه در این زمان از سال در آن برف نباریده است موجب شادی كشاورزان و دامداران شد.

همچنین بارش برف در سمنان موجب شد تا بسیاری از كاركنان دستگاههای اجرایی این منطقه روز یكشنبه با تاخیر در سركار خود حاضر شوند و تردد خودروها و به ویژه عابران پیاده در سطح خیابانها با مشكلاتی همراه شد.

دمای هوا در استان سمنان بین پنج تا شش درجه كاهش یافت و این كاهش فردا نیز بین دو تا چهار درجه دیگر ادامه دارد.

مدیركل هواشناسی استان سمنان روز یكشنبه به ایرنا گفت: بارش برف كه از شب گذشته در این استان آغاز شده روز یكشنبه نیز ادامه دارد و در ارتفاعات این استان همراه با كولاك برف است.

'مهرداد حسینی' گفت: از روز دوشنبه این سامانه از استان خارج و وزش باد را در استان سمنان شاهد خواهیم بود.

وی گفت: از شب گذشته تاكنون در سمنان 22 سانتیمتر، شهمیرزاد 17 سانتیمتر، مجن 14 سانتیمتر، مهدیشهر 9 سانتیمتر، دامغان شش سانتیمتر، شاهرود دو سانتیمتر و سودآغلن هفت سانتیمتر برف بر زمین نشسته است.

مدیركل هواشناسی استان سمنان گفت: این پدیده در برخی از نقاط استان سمنان همراه با بارش باران بوده است به طوریكه در گرمسار 9 میلیمتر، آرادان 5/9 میلیمتر و بیارجمند سه دهم میلیمتر باران باریده است.

دمای هوا در حال حاضر در سمنان صفر درجه سانتی گراد است و در بیست و چهار ساعت آینده بیشینه هوای سمنان شش و كمینه آن دو درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شده

است.ك/3

599/608/506
۰ نفر