۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۴۸
کد خبر: 80460539
T T
۰ نفر
مهلت ارسال مقاله به جشنواره ملي تاثير قرآن بر فرهنگ عمومي تمديد شد

تهران - مهلت ارسال مقاله به جشنواره ملي تاثير قرآن بر فرهنگ عمومي از جشنواره هاي قرآني آيات تا دهم ديماه سال جاري تمديد شد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا از مركز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی كشور، جشنواره ملی تاثیر قرآن بر فرهنگ عمومی به میزبانی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در هشتم بهمن برگزار خواهد شد.

این جشنواره ملی در محورهای تاثیر قرآن كریم در آیین ها و آداب و رسوم اقوام، شناخت آیین ها و آداب و رسوم متاثر از قرآن كریم و تاثیر قرآن كریم در ادبیات عامه (ضرب المثل ها، اشعار، داستان ها و باورها و حكایات) است.

بر اساس این گزارش، تاثیر قرآن كریم در مراسم های بومی و محلی، تاثیر قرآن كریم در آیین ها و جشن های محلی (ازدواج، عروسی، نوروز، اعیاد و ...)، تاثیر قرآن كریم در بازی های بومی و محلی (آیین های زورخانه ها، كشتی محلی و ...)، جلوه های قرآن كریم در نغمه ها و لالائی ها، تاثیر قرآن كریم بر معماری اسلامی ایرانی از دیگر محورهای این جشنواره است.

علاقمندان می توانند تا دهم دی ماه آثار و مقالات خود را از طریق اینترنت به پایگاه جشنواره های قرآنی آیات به نشانی www.quranfestival.ir ارسال كنند.

فراهنگ(1)**1003**1588