۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 80460622
T T
۰ نفر
وزير ارشاد 22 نفر از دبيران جشنواره هاي قرآني آيات را تعيين كرد

تهران - رييس دبيرخانه جشنواره هاي قرآني آيات اعلام كرد: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي احكام 22 دبير از دبيران جشنواره هاي بين المللي آيات را امضا كرد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا از مركز هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی كشور 'سید سعید سرابی' با اعلام این خبر افزود: احكام صادر شده برای جشنواره های آیات كه توسط معاونت امور قرآن و عترت اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، از امروز به دبیران جشنواره ها در استان های كشور ابلاغ می شود.

وی افزود: جشنواره های بین المللی قرآنی آیات شامل 22 جشنواره در داخل و برخی فعالیت ها در خارج از كشور هستند و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این جشنواره ها از ابتدای سال جاری آغاز به كار كرده و از اختتامیه جشنواره ها مقارن با سالروز ولادت پیامبر اكرم(ص) و دهه مبارك فجر در استان های مختلف برگزار می شود.

قائم مقام دبیركل جشنواره های قرآنی آیات همچنین گفت:‌بنا بر پیش بینی نظام نامه جشنواره های قرآنی آیات عناوین و موضوعات جشنواره ها به استان های مختلف در كشور واگذار شده و مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیری هر جشنواره را در استان بر عهده دارد و ابلاغ های دبیران جشنواره های استانی بر همین اساس برای مدیران كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها صادر شده است.

سرابی درباره انتخاب مسئول دبیرخانه هر استان گفت: مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان، یكی از معاونین یا مدیران ارشد اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را به عنوان مسوول دبیرخانه جشنواره معرفی كرده و حكم مسوول دبیرخانه از سوی حجت الاسلام 'حمید محمدی' ابلاغ شد.

وی در مورد نحوه اطلاع رسانی جشنواره ها گفت: در هر دبیرخانه یك نفر به عنوان رابط خبری به دبیرخانه جشنواره در معاونت قرآن و عترت معرفی شده كه برای آنها نیز ابلاغ خاص و جداگانه ای صادر شده است.

مدیر كل تبلیغ و ترویج و امور هنری معاونت قرآن و عترت افزود: انتظار داریم مطابق با نظام نامه جشنواره های قرآنی آیات، كمیته قرآنی و شورای فرهنگ عمومی استان ها تحت عنوان ستاد اجرایی و شورای سیاستگذاری جشنواره در هر استان تشكیل شود و مسائل مربوط به جشنواره ها نیز كه عمده جلب مشاركت حداكثری دستگاه ها و سازمان های متولی امور فرهنگی و قرآنی در استان است؛ در جشنواره های استانی مورد توجه واقع شود.

وی افزود: طبق مصوبات شورای توسعه قرآن كشور، بالاترین ركن قرآنی در هر استان، شورای فرهنگ عمومی استان است و تشكیل شورای فرهنگ عمومی به مدیران كل ابلاغ شده و در دستور كار شورا عمومی استان قرار گرفته تا در اسرع وقت بتوانند شورای فرهنگ عمومی استان را با دستور كار جشنواره های قرآنی آیات تشكیل دهند.

سرابی گفت: جشنواره های استانی آیات به هیچ وجه گستره استانی ندارند؛ اگرچه كه در یك استان برگزار می شود ولی این جشنواره ها مانند جشنواره وبلاگ نویسی در آذربایجان شرقی و جشنواره داستان نویسی در خراسان رضوی با گستره ملی برگزار می شود.

فراهنگ(1)**1003**1588