۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۷:۵۴
کد خبر: 80460651
T T
۰ نفر
مناظره هاي انتخاباتي براساس قانون انجام مي شود

تهران - رييس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي با بيان اينكه در مناظره هاي انتخاباتي سال آينده رياست جمهوري براساس قانون عمل مي شود، افزود: نمي توان بخاطر شايعه حضور دولتمردي در انتخابات ، وي را از برنامه هاي تلويزيوني حذف كرد زيرا اطلاع رساني كشور دچار اشكال مي شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'عزت الله ضرغامی' عصر دوشنبه در حاشیه یازدهمین گردهمایی پژوهشگران رسانه ملی در جمع خبرنگاران به این سوال كه با توجه به مشخص بودن حضور برخی چهره‌ها به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، چرا از نمایش تصویر و پوشش مراسم سخنرانی آنها اجتناب نمی‌شود تا به منزله تبلیغ انتخاباتی محسوب نشود، پاسخ داد.

وی گفت: سیاست‌های انتخاباتی در مرحله تدوین نهایی است و بعد از اینكه در سازمان صداوسیما تصویب و مراحل قانونی آن طی شد، در شورای عالی تبلیغات كه با حضور وزیر كشور تشكیل می‌شود، سیاست‌های كلان تبلیغاتی نیز به تصویب می‌رسد.

ضرغامی افزود: تا زمان انتخابات و با توجه به تجربه‌ای كه رسانه ملی دارد، درباره شخصیت‌های حقیقی و حقوقی كه به طور متعارف در برنامه‌‌های مختلف حضور داشتند، چندان سخت گیری نخواهد شد.

وی تصریح كرد كه چون فاصله زیادی تا انتخابات داریم، اگر قرار باشد با هر شایعه و احتمالی بخشی از دولتمردان حتی در حوزه حقوقی حذف شوند، قطعا در اطلاع رسانی كشور مشكل ایجاد می‌شود. اما با مشخص شدن چارچوب قوانین، همچون دوره‌های قبل احتیاط‌های لازم به عمل خواهد آمد.

ضرغامی همچنین درباره كاهش بودجه صدا و سیما با توجه به رویكرد اقتصاد مقاومتی نظام ، گفت: رسانه ملی مثل تمام دستگاه‌های دیگر اگر بودجه مناسب‌تری در اختیار داشته باشد، عملكرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در سال جاری به دلایل مختلف، از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در همه حوزه‌ها صرفه جویی می‌شود و با حداقل‌ها تلاش می‌كنیم مأموریت‌های صداوسیما را انجام دهیم، این هم فرصتی برای كسب تجربیات جدید است.

ضرغامی در پاسخ به این سوال كه آیا مناظره های انتخاباتی قرار است ضبط و یا زنده پخش شوند، گفت: به هرحال مناظره‌های انتخاباتی نقش مهمی در آگاه سازی مردم، ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشاركت دارد؛ ما آسیب‌های دوره گذشته را بررسی كرده‌ایم و سیاست‌های جدیدی را اعمال خواهیم كرد ولی پایبند به قانون خواهیم بود.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینكه در سال 88 فضای مناسبی برای طرح نظرات مختلف فراهم شد، اظهار داشت: بعد از انجام مناظره‌ها طبق قانون و مصوبه شورای تبلیغات وقت، آنچه مربوط به نامزدها بود، طبق قانون فرصتی فراهم شد كه برای توضیح وقتی به آنها داده شود.

وی ادامه داد: رسانه ملی نیز درصدد بود به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و حتی كسانی كه به طور غیر مستقیم و كلی به آنها نسبتی داده شده بود، فرصتی برای پاسخگویی دهد اما تعداد و موضوعات به حدی زیاد شد كه براساس برآورد ما، باید زمانی چند هفته‌ای را به این موضوعات اختصاص می‌دادیم؛ به ویژه برای دستگاه‌های دولتی كه تعبیرهای خاصی درباره عملكرد آنها در مناظره‌ها ارائه شده بود.

ضرغامی تصریح كرد كه این به قانون روشن تری نیاز داشت كه ما ضمن رعایت آزادی، فضایی را ایجاد كنیم كه پاسخ‌های لازم را منتقل كنیم؛ امیدواریم امسال ابعاد قانونی به صورت دقیق‌تر باشد.

وی همچنین درباره سخنان پورمحمدی مدیر سابق شبكه سه در مراسم خداحافظی‌اش خاطر نشان كرد: من همان زمان هم گفته بودم وی از مدیران خوب ما بوده و هست و آنقدر كارهای مثبتی در صداوسیما انجام داده كه اگر دشمنان، از جمله‌ او سوءاستفاده كردند برایمان قابل توجه نباشد.

فراهنگ(3)**2025**1588
۰ نفر