دانش آموزان متوسطه و هنرستاني از سال 94 سه ساله ديپلم مي گيرند

تهران- رييس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: از سال 1394 به بعد همه دانش آموزان دوره متوسطه با حذف دوره پيش دانشگاهي و همه هنرجويان هنرستان ها بعد از سه سال و كسب نمره قبولي، فارغ التحصيل شده و ديپلم مي گيرند.

'عبدالامیر عرفی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هم اكنون دوره تحصیل در هنرستان ها دو ساله است كه با اجرای نظام آموزشی شش، سه، سه، هنرستانی ها از این پس با سپری كردن سه سال در مراكز فنی و حرفه ای و كاردانش و كسب نمره قبولی در همه درس ها، دیپلم خود را اخذ خواهند كرد.

وی با بیان اینكه در راستای اجرای نظام آموزشی جدید، امتحانات دانش آموزان پایه ششم ابتدایی به صورت منطقه ای برگزار می شود، گفت: در سال تحصیلی جاری امتحانات دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در بیش از 710 منطقه آموزش و پرورش به صورت منطقه ای برگزار می شود.

عرفی افزود: در مناطق آموزش و پرورش كشور، ستادی تشكیل و برنامه امتحانات تهیه، تنظیم و ابلاغ می شود.

وی اضافه كرد: همچنین در این ستاد، معلمان همان منطقه پرسش های امتحانی را طراحی كرده و امتحانات به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد و معلمان مدرسه اوراق امتحانی را تصحیح خواهند كرد.

عرفی در مورد نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان سایر پایه های تحصیلی گفت: درسایر پایه های تحصیلی امتحانات به شكل گذشته برگزار می شود به عنوان مثال اگر امتحانات سایر پایه های تحصیلی كمی بوده به صورت كمی و چنانچه كیفی باشد به صورت كیفی برگزار می شود.

رئیس مركز سنجش آموزش و پرورش گفت: امتحانات دانش آموزان راهنمایی به صورت تركیبی (فعالیت دانش آموز در كلاس و آزمون كتبی) پایه های اول تا چهارم ابتدایی به صورت كیفی توصیفی، بخشی از امتحانات پایه پنجم ابتدایی كیفی و توصیفی و درصد بیشتری به صورت كمی(نمره ای) برگزار می شود.

وی با بیان اینكه امتحانات دوره متوسطه نیز به صورت كتبی برگزار می شود، گفت: بخشنامه برگزاری امتحانات پایه ششم براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شده است.

عرفی با بیان اینكه امتحانات دانش آموزان ششم ابتدایی از سال تحصیلی آینده به صورت منطقه ای و هماهنگ برگزار می شود، گفت: امتحانات منطقه ای و هماهنگ پایه پنجم ابتدایی حذف شده است.

عرفی افزود: براساس سند بنیادین آموزش و پرورش از این پس پایه ششم ابتدایی، آخرین دوره آموزش ابتدایی خواهد بود براین اساس از سال تحصیلی آینده امتحانات پایه پنجم به صورت منطقه ای و هماهنگ برگزار نخواهد شد.

وی ادامه داد : امسال با پایه ریزی پایه ششم ابتدایی، با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش امتحانات پنجم ابتدایی به ششم ابتدایی منتقل شده است.

رئیس مركز سنجش آموزش و پرورش گفت: از این پس امتحانات پایه ششم توسط مناطق با برنامه و سئوالات هماهنگ در مناطق آموزش و پرورش برگزار می شود.

در سال تحصیلی جاری شش میلیون و 800 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی به تحصیل اشتغال دارند كه از این شمار حدود یك میلیون و 250 هزار دانش آموز در پایه اول و حدود یك میلیون و 80 هزار دانش آموز در پایه ششم ابتدایی تحصیل می كنند.

اجتمام (4) 9105**1569
۰ نفر